Rozpoczęła się budowa kolejnych czterech odcinków drogi ekspresowej S-8 na terenie województwa łódzkiego.
Budowa pierwszego odcinka tej drogi w województwie łódzkim rozpoczęła się niespełna dwa miesiące temu. Przypomnijmy, pod koniec sierpnia w obecności Cezarego Grabarczyka wbito pierwsze łopaty pod węzeł Walichnowy. W ramach rozpoczętej dziś budowy na 33,5 kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S-8 (od węzła Łask do połączenia z autostradą A-1 w podłódzkim Rzgowie) powstanie 37 obiektów inżynierskich (w tym 10 służących ochronie środowiska naturalnego), 5 węzłów drogowych: Łask, Róża, Pabianice-Południe, Rzgów, Łódź-Południe, a także Miejsce Obsługi Podróżnych i Punkt Poboru Opłat.
Całe przedsięwzięcie składa się z czterech odcinków (oznaczonych numerami 6, 7, 8 i 9) realizowanych w ramach trzech kontraktów.
Odcinek 6 będzie miał 9,2 km długości, dwa węzły drogowe i kilkanaście obiektów inżynierskich, znalazł się w jednym kontrakcie z odcinkiem siódmym, który liczy 3,6 km i będzie stanowił łącznik między drogą ekspresową S-8 a zachodnią obwodnicą Pabianic, czyli drogą ekspresową S-14 (węzeł Dobroń).
Odcinek 8 będzie liczył 19,4 km. Na tym odcinku znajdą się między innymi dwa węzły drogowe: węzeł Pabianice-Południe (S-8/DW 485) i węzeł Rzgów (S-8/DK-1).
Dziewiąty odcinek realizacyjny to węzeł Łódź-Południe, znany do niedawna jako węzeł Wrocław. Będzie miał długość 1,3 km i połączy w przyszłości drogę ekspresową S-8 z autostradą A-1.
Całość przedsięwzięcia to koszt 1.595.033.485,81 złotych. Termin realizacji wszystkich trzech umów wynosi 27 miesięcy od chwili podpisania umów, czyli początek 2014 roku.
Zobacz także: Kolejne umowy na budowę S8 podpisane