W łódzkim oddziale GDDKiA podpisano umowy na cztery odcinki drogi ekspresowej S8 od węzła Łask do połączenia się z autostradą A-1 w rejonie Rzgowa o łącznej długości 33,5 km. W ramach tych kontraktów zostaną wybudowane 32 obiekty mostowe oraz 8 dużych przejść dla zwierząt.
Odcinek szósty (kolor zielony na załączonej mapie) ma 9,2 km długości, dwa węzły drogowe i kilkanaście obiektów inżynierskich, znalazł się jednym kontrakcie z odcinkiem siódmym, (kolor błękitny na mapie) który liczy sobie 3,6 km i będzie stanowił łącznik między droga ekspresową S-8, a zachodnią obwodnicą Pabianic, czyli drogą ekspresową S14 (węzeł Dobroń).
W tym przypadku najkorzystniejszą ofertę na budowę obu odcinków złożyło konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA S.A. z Piaseczna (lider projektu), DRAGADOS S.A. z Madrytu (partner projektu). Łączny koszt budowy tego odcinka wyniesie 549.575.323,00 zł.
Odcinek ósmy (kolor czerwony na mapie) węzeł Róża (bez węzła) - węzeł Łódź Południe liczy 19,4 km długości. Na tym odcinku znajdą się między innymi dwa węzły drogowe; węzeł Pabianice Południe (skrzyżowanie z DW 485) i węzeł Rzgów (skrzyżowanie z DK 1).
Wykonawcą tego odcinka będzie firma BUDIMEX S.A z Warszawy, która złożyła najkorzystniejsza ofertę w wysokości 847.770.075,45 zł.
Dziewiąty odcinek realizacyjny (kolor amarantowy) to węzeł Łódź-Południe (znany do niedawna jako węzeł Wrocław) o długości 1,3 km, który połączy w przyszłości drogę ekspresową S8 z autostradą A1. W tym przypadku z przetargu zwycięsko wyszła firma SKANSKA z ofertą w wysokości 197.690.087,36 zł.
Termin realizacji wszystkich trzech umów wynosi 27 miesięcy od chwili podpisania. Oznacza to, że z Łasku do Łodzi nową drogą powinniśmy pojechać najpóźniej w styczniu 2014 r.
Przypominamy, że w realizacji jest już budowa węzła Walichnowy, stosowna umowa została podpisana niespełna trzy miesiące temu.
Zobacz mapę budowy S8 w PDF (5MB) »