Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Sieradz

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Sieradzki rynek zapada w sen zimowy

Redakcja, 01.12.2011, 19:01

Do artykułu dołączona jest fotogaleria
Czytelnicy zamieścili 16 komentarzy
16

Rozpoczęły się prace nad ustawieniem świątecznej choinki na sieradzkim rynku. Co będzie się działo z tym miejscem zimą?

← REKLAMA

Postanowiliśmy zapytać o to w Urzędzie Miasta Sieradza. Okazuje się, że Rynek, który stać się miał wizytówką Sieradza, będzie zimą praktycznie niezauważalny. - W tym roku miasto nie zaplanowało żadnych imprez na sieradzkim rynku. Jedynie 6 grudnia zabłysną światła na żywej choince, będzie krótki koncert i rozdawanie słodyczy najmłodszym - powiedział nam wiceprezydent miasta Cezary Szydło.

- Niestety brak funduszy oraz to, że inwestor z Warszawy chciał zbyt dużo pieniędzy za wybudowanie lodowiska na sieradzkim rynku, miasto nie mogło sobie pozwolić na atrakcje. Możliwe jednak, że osoby, które prowadzą działalność w tym miejscu, ożywią zimą rynek organizując imprezy dla mieszkańców - dodał wiceprezydent.

Zanosi się więc na to, że sieradzka starówka zapadnie w zimowy sen. Będzie tak aż do wiosny, kiedy ruszą kolorowe fontanny, które już jakiś czas temu zostały wyłączone.

Najnowsze ogłoszenia

Komentarze (16)

  • Zobacz profil użytkownika ebusia
    ebusia, 01.12.2011, 20:55
    "Możliwe jednak, że osoby, które prowadzą działalność w tym miejscu, ożywią zimą rynek organizując imprezy dla mieszkańców - dodał wiceprezydent.
    Zanosi się więc na to, że sieradzka starówka zapadnie w zimowy sen." - Policzek od autora dla p. Magdy Sosnowskiej.
    -2
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • Zobacz profil użytkownika lekarz
      lekarz, 01.12.2011, 21:05
      ebusia- według mnie mylisz się kawiarnia Magdy nie jest od tego, aby ożywiać rynek. To miastu powinno zależeć na tym, aby na starówkę przyciągnąć ludzi, Magda sama nie jest w stanie ożywić tego miejsca, aby co tydzień robić imprezy dla mieszkańców
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
    • Zobacz profil użytkownika Dobra Nowina
      Dobra Nowina, 01.12.2011, 21:23
      lekarzu, chyba nie do końca zrozumiałeś wypowiedź ebusi. Imho Pan Andrzejak z góry założył, iż skoro miasto nic nie zrobi to przedsiebiorcy tym barziej już nie.

      A przypomni mi ktoś może co za imprezy zimowe w zeszłym roku miasto organizowało na zimę? Niestety nie przypominam sobie więc skąd nagle to utyskiwanie?
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
  • Zobacz profil użytkownika ebusia
    ebusia, 01.12.2011, 21:22
    @lekarz - ja nie napisałam, że p. Magda ma ożywić i że to jej zadanie. Rozwalił mnie wniosek autora - prezydent mówi, że w tym roku trzeba z ożywieniem Rynku liczyć na przedsiębiorców lokalnych, na co autor, że w takim razie nic z tego ożywienia nie będzie. Naprawdę tego, lekarzu, nie widzisz? ;)
    -1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • Zobacz profil użytkownika loopy
    loopy, 01.12.2011, 21:31
    Uważam, że przy odpowiedniej współpracy właścicieli lokalów znajdujących się w rynku, prywatnych inwestorów oraz władz miasta takie lodowisko mogłoby przynosić wymierne korzyści dla wszystkich włącznie z mieszkańcami.
    Dziwię się że tylu doradców a nie potrafiono dograć tej sprawy. Szkoda gadać.
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • Zobacz profil użytkownika kosciuszki
    kosciuszki, 02.12.2011, 00:19
    Moim zdaniem to prezydent miasta powinien organizować różnorodne rozrywki dla mieszkańców a nie wymagać tego od prywatnych przedsiębiorców chyba za coś płacimy podatki.
    mógłby mi ktoś odpowiedzieć czy dla banków czy innych przedsiębiorstw w okolicy rynku będzie opłacalne wykładać na coś pieniądze z czego nie będzie miał zysku.
    Jak widać to Rynek umiera już od dawna tylko nikt się nie chce do tego przyznać bo ludzie przychodzą tam tylko latem i to w godz wieczornych aby napić się piwa albo posiedzieć na ławce więc nich nikt nie wymaga od przedsiębiorców aby wykładali swoje zarobki na coś co powinien zapewnić prezydent miasta.
    Jak przedsiębiorcy z Rynku czy Kościuszki proponują zmianę na lepsze aby zwiększyć ruch pojazdów czy spacerujących to prezydent miasta czy Pan wiceprezydent C. Szydło nie mają ochoty o tym porozmawiać. Najlepiej jeszcze zamknąć ul. Kościuszki dla ruchu pojazdów, zrobić kolejny niepotrzebny deptak JAKBY W SIERADZU BYŁY WĄSKIE CHODNIKI I LUDZIE SIĘ NA TYCH CHODNIKACH NIE MIESZCZĄ.

    Nie wiem czy
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • Zobacz profil użytkownika loopy
      loopy, 02.12.2011, 12:33
      W rynku są puby, restauracje, pizzeria itp. Lodowisko ściągnęłoby ludzi na rynek i na pewno odwiedzili by oni te miejsca. Trzeba tylko chcieć.
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
    • Zobacz profil użytkownika kosciuszki
      kosciuszki, 02.12.2011, 14:16
      ale nie wymagajcie od prywatnych przedsiębiorców jakiejkolwiek inwestycji aby zapewnić mieszkańcom rozrywkę bo to chyba należy do prezydenta miasta!!
      ale oprócz restauracji są tam także inne przedsiębiorstwa który życie Pan Prezydent tylko uprzykrza. Ale wy tylko widzicie puby, restauracje czy pizzerie. nie tylko te przedsiębiorstwa funkcjonują w Rynku.
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
  • Zobacz profil użytkownika kosciuszki
    kosciuszki, 02.12.2011, 00:26
    A ZDJ POKAZUJE JAKIE SĄ PUSTKI NA RYNKU W TYGODNIU ALE TEGO PAN PREZYDENT NIE WIDZI
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • Zobacz profil użytkownika Yaro
    Yaro, 02.12.2011, 01:29
    Nie zgodzę się z tym, że latem ludzie przychodzą na Rynek tylko wieczorami i tylko na piwo. Wiele razy bywałem w Rynku około 8 rano i około 16 i zawsze było sporo ludzi. Przychodzili posiedzieć, pospacerować z dziećmi, popatrzeć na fontanny itd.
    Dlatego pisanie, że Rynek umiera od dawna wg. mnie jest bez sensu.
    A zimą nie było nigdy atrakcji w Rynku, więc faktycznie trudno nagle ich oczekiwać. Poza tym gdyby prezydent wymyślił jakąś atrakcję, która nie przypadłaby do gustu grupie ludzi, znów byśmy mieli narzekania, że wydawane są nasze pieniądze na bzdury. Ciężko dogodzić każdemu.
    +1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • Zobacz profil użytkownika kosciuszki
      kosciuszki, 02.12.2011, 14:26
      Może masz rację, że jest ciężko dogodzić każdemu. Ja ci powiem że w tych okolicach spędzam troszkę czasu praktycznie codziennie i wystarczy przejść się wokół Rynku i popatrzeć ile jest kartek na szybach LOKAL DO WYNAJĘCIA więc mówiąc mi, że Rynek żyje to to właśnie jest bez sensu. Wątpię aby turyści przyjeżdżali do Sieradza aby popatrzeć na naszą fontannę bo wydaje mi się, że fontanna to nie jest jakakolwiek atrakcja aby specjalnie po to przyjechać do Sieradza i na nią popatrzeć. Czy ktoś pomyślał o tych przedsiębiorstwach funkcjonujących w Rynku przy których zrobiono zakaz ruchu pojazdów? wydaje mi się, że jednak nie. Moim zdaniem spokoje ludziom w Sieradzu wystarczyłyby chodniki do chodzenia po Rynku a nie cała jezdnia. A czy ktoś widział miejsce parkingowe dla inwalidów owszem jest postawiony znak ale jeśli inwalida wysiądzie z samochodu i będzie chciał choć kawałek przejechać samodzielnie na wózku to mu się na tym bruku nie uda.
      Ale co człowiek to inne zdanie.
      +2
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
  • Zobacz profil użytkownika Roman
    Roman, 02.12.2011, 11:16
    No tak ludzie przychodzili jak Magda robiła imprezy, bo niestety jak Walczak zorganizował 2 imprezy przez całe lato na rynku to totalny niewypał, garstka ludzi. Tak więc to Urząd Miasta powinien zachęcać mieszkańców a nie prywatni przedsiębiorcy, oni i tak robią bardzo dużo aby przyciągnąć mieszkańców na rynek
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • Zobacz profil użytkownika Dobra Nowina
      Dobra Nowina, 02.12.2011, 17:48
      Oni robią? Tzn kto skoro w l. mn.? Ja widzę aż Magdę ale to jest l.poj. Poza tym kolega Yaro już wyżej napisał, że gdy są imprezy to narzekacie, jak ich nie ma to robicie to samo. Nie od dzis wiadomo, że Wam się nie dogodzi. Ja uważam, że ogólna sytuacja w miescie w ciagu ostatnich 4-6 lat znacząco się poprawiła. Nie zauważyłam jakichkolwiek działań ze strony władz podczas wczesniejszych rzadow opozycji. Naprawde musicie wiecznie narzekać? Mnie samej rrowniez nie zawsze wszystko odpowiada, jednak wiem, że inni mogą mieć przeciwne zdanie. Czekam wtedy na cos co mnie usatysfkacjonuje i jest ok. Zwykle doczekuję się. Jak tak patrzę na wielu sieradzan to zachowują się jak rozpieszczone bachory. Przykro mi wtedy, że żyję wśród ludzi chcących wdizieć tylko ciemne strony życia.
      -3
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
  • Zobacz profil użytkownika Roman
    Roman, 02.12.2011, 18:36
    Dobra Nowina, napisz co takiego dobrego wydarzyło się w tym Sieradzu w ciągu ostatnich 6 lat, kiedy tym miastem rządzi wspaniały Walczak i jego świta, taka jak Szydło, Pacyna i inne kwiatki
    +3
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • Zobacz profil użytkownika Dobra Nowina
      Dobra Nowina, 02.12.2011, 19:39
      Janie to pytanie zadałam pierwsza. Cóż takiego wydarzyło się zanim oni zaczęli rządzić? :>
      -3
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
  • Zobacz profil użytkownika Roman
    Roman, 02.12.2011, 20:14
    Dobra Nowina sama się motasz, dwa posty wyżej tak chwalisz władze że sytuacja się poprawiła więc pytam w czym ta sytuacja w ciągu ostatnich 6 lat się poprawiła. No chyba że stałaś się urzędnikiem Walczaka i tobie się poprawiła wypłata
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
~ Użytkownik niezarejestrowany [zarejestruj się w 30 sekund]
Wszystkie komentarze umieszczone pod informacjami prasowymi w portalu Sieradz.com.pl nie są moderowane w czasie rzeczywistym, nie są więc weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać bezpośrednio do Wydawcy portalu.
Dodając komentarz na niniejszej stronie internetowej, autor tego komentarza oświadcza, że rozumie i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo Wydawcy portalu Sieradz.com.pl do usunięcia lub modyfikacji wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez Wydawcę portalu Sieradz.com.pl. Autor tego komentarza oświadcza również, że rozumie i akceptuje Regulamin portalu Sieradz.com.pl.
dodaj komentarz
W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj