Od 1 lipca to Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności, a nie Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego zajmuje się wydawaniem kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych. To tylko jedna ze zmian wprowadzonych nowelizacją Prawa o ruchu drogowym.
Z wejściem w życie nowych przepisów tracą ważność dotychczasowe zasady wydawania kart. Te wydane do 30 czerwca będą ważne jeszcze przez pięć miesięcy - do końca listopada tego roku albo krócej (do daty jej ważności), jednak nie dłużej. Nie będzie też już kart ważnych bezterminowo. Zarówno te wydawane dla osób indywidualnych, jak i dla placówek, ważne będą przez pięć lat.
Zmianie ulegnie również cena karty. Zamiast 25 złotych, tak jak dotychczas, trzeba będzie za nią zapłacić 21 zł.
Nowelizacja ograniczyła ponadto krąg osób, które mogą się starać o kartę parkingową. Do tej pory wydawano ją niepełnosprawnym z wszystkich trzech grup: lekkiej, umiarkowanej i znacznej. Od 1 lipca dostaną je wyłącznie osoby niepełnosprawne w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Szczegółowych informacji na temat zasad przyznawania kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych udziela Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Sieradzu - pod numerami tel. 43 822 03 69 i 43 822 05 01 wew. 319.