Jolanta Wieczorek-Wilińska przeprowadziła szkolenie dla nauczycieli w ramach Nowatorskiej Akademii Nauczyciela. Tematem spotkania było aktywizowanie uczniów na lekcjach matematyki.
Nowatorska Akademia Nauczyciela to projekt ukierunkowany na doskonalenie zawodowe pedagogów szkół powiatu sieradzkiego. W jego ramach odbywają się spotkania ze szkoleniowcami (z reguły również nauczycielami), przekazującymi uczestnikom fachową wiedzę na wybrane tematy. Tym razem była to matematyka.
Mimo że sytuacja powoli się zmienia, przedmiot ten wciąż należy do najmniej lubianych przez uczniów i nadal niezmiennie postrzegany jest jako trudny. Dlatego też motywowanie dzieci, zwłaszcza tych młodszych, do nauki matematyki, wydaje się bardzo istotne.
- Generalną zasadą jest, by rola nauczyciela w procesie nauczania malała, a rola ucznia rosła. Nauczyciel powinien dzieciom pozwolić samodzielnie dochodzić do wiedzy. Ta samodzielność powoduje wzrost poczucia własnej wartości, zachęca do aktywności na lekcji. Od prowadzącego zajęcia wymagamy natomiast ciągłej obserwacji swoich uczniów, ale też wprowadzania zmian, dostosowywania metod do sytuacji i możliwości dzieci, które ma w klasie - mówiła Jolanta Wieczorek-Wilińska.
Podczas szkolenia uczestnicy mieli okazję samodzielnie wykonać kilka ćwiczeń praktycznych, aktywizujących uczniów na lekcjach matematyki.