Mans Zelmerlow ambasadorem Sieradza, krojąca się kariera w modelingu, wypróbowane nowe drogi reklamy, wiele pozytywnych odczuć poszło w świat - miejski urząd odsłania rąbka kulis i podsumowuje swoją największą imprezę Open Hair Festival 2016.
Ta trzydniowa impreza już za nami. Odbyła się w lipcu i przyciągnęła tłumy, nie tylko z najbliższego regionu, ale nadciągano zza zagranicy, aby zobaczyć czy usłyszeć znanych i cenionych gości. Jednym z nich był Mans Zelmerlow, szwedzki piosenkarz i zwycięzca zeszłorocznej edycji Eurowizji, który stał się ambasadorem Sieradza. Na środowej konferencji podsumowującej Sieradzki Open Hair Festival podkreślano, że artysta dużo mówił o swoim występie w Sieradzu przed przyjazdem, a i później w wywiadach oceniał, że był to jego najlepszy koncert. On i Dawid Podsiadło mieli rekordowe publiki - słuchało ich ponad 10 tys. osób.
Z przygotowania zachwycona miała być też gwiazda fryzjerstwa Laurent Phillipon. Do jego pokazu przeprowadzono casting. Wybrano dwanaście sieradzanek, tak perfekcyjnie, że stylista miał uznać, że nawet w Paryżu tak nie spełniano jego wymagań. Przed jedną z wybranych dziewcząt - Emilią Szewczyk - być może kariera w modelingu. Dziewczyna tak się spodobała, że zaczął się o nią dopytywać świat mody.
Po raz pierwszy sięgnięto po reklamę internetową, która dotarła niemal do miliona odbiorców. W dużych miastach Polski pojawiło się w sumie 26 bilbordów, 25 reklam citylight, a zaproszenie na OHF znalazło się też w katalogu przewoźnika lotniczego WizzAir.
- Po raz pierwszy mieliśmy do czynienia z ogromnym zainteresowaniem sponsorów. To cieszy chyba najbardziej, dlatego że ośmioletni żywot Open Hair Festival pokazuje, że jest to wydarzenie, które ma również ogromne znaczenie dla przedsiębiorców, a najbardziej cieszy to, że są to przedsiębiorcy z rynku lokalnego, chociaż nie tylko. To napawa dumą, że mogliśmy zrealizować to zadanie - mówił prezydent Sieradza Paweł Osiewała
Z budżetu miasta na imprezę wydano ponad 607 tys. zł, 113 tys. zł dali sponsorzy. Na promocję imprezy wydano nieco ponad 8 tys. zł.
SOHF w tym roku trwał w różnych miejscach - w Rynku, na Skwerze Miast Partnerskich, na placu Wojewódzkim i przed Teatrem Miejskim - tu m.in. stanął namiot, w którym przeprowadzono fryzjerski konkurs im. Cierplikowskiego.