W czwartek 5 grudnia oficjalnie oddano do użytku nowy most w Charłupi Wielkiej (gm. Wróblew). Nowy obiekt nie ma ograniczeń tonażowych.
Poprzedni most na rzece Myi był w bardzo złym stanie technicznym i dlatego zarządca drogi zmuszony był ustawić ograniczenie, które dopuszczało do pokonania przeprawy pojazdom tylko do 8 ton wagi. Takie ograniczenie utrudniało w bardzo znaczny stopniu pracę rolnikom, ale również kierowcom korzystającym z tej alternatywnej drogi, aby nie stać w korkach w Sieradzu. Nowa budowla powstała przy użyciu nowoczesnej technologii SuperCor, polegającej na wykorzystaniu blachy falistej o bardzo dużej sztywności, która zapewnia mostowi taką samą nośność, jak tradycyjne konstrukcje betonowe i stalowe.
- Były bardzo duże trudności, dziury, most był połamany. Teraz jest elegancko - ocenia jeden z rolników.
Dariusz Olejnik, starosta sieradzki, wspomina, że początkowo most miał być częścią obwodnicy, jednak sytuacja się zmieniła. - Mamy S8 i ta droga już aż takiego ogromnego znaczenia dla samego miasta Sieradza nie będzie miała, jednakże ma duże znaczenie dla gminy Wróblew, dla wszystkich tych, którzy mają tędy najkrótszy dojazd jadąc w kierunku Wrocławia, Wielunia czy Złoczewa - mówi starosta.
- To bezpieczeństwo w głównej mierze, ale na pewno ważny jest też ruch lokalny - dodaje wójt gminy Wróblew Tomasz Woźniak.
Całkowity koszt budowy nowej przeprawy wyniósł 1 582 074,87 zł brutto, z czego powiat sieradzki przeznaczył 791 037,44 zł, pozostała część funduszy pochodziła z środków rezerwy subwencji ogólnej.
- Ta inwestycja była bardzo ważna, ponieważ ten obiekt był bardzo zniszczony. Tego może nie było widać jak się jechało przez niego, natomiast, gdy robiliśmy przeglądy pod mostem, autentycznie było widać jak kruszyły się podpory po przejechaniu każdego samochodu ciężarowego - przypomina Robert Piątek, odpowiedzialny za drogi w sieradzkim starostwie.
Podczas prac związanych z budową nowej przeprawy wykonano również między innymi regulację rzeki Myja na długości 30 metrów, bariery energochłonne, przejścia dla małych zwierząt. Wykonawcą prac budowlanych była firma Berger Bau Polska z Wrocławia.