Estakada w ciągu drogi ekspresowej S-8 budowana jest także nad całym terenem zalewowym. Konstrukcja będzie się składać z dwóch jezdni o długości przekraczającej 1000 metrów każda.
Budowę drogi ekspresowej S-8 od miejscowości Walichnowy do Łodzi podzielono na 9 odcinków realizacyjnych o łącznej długości 114 kilometrów. Ten, w ramach którego powstaje estakada, jest najdłuższym odcinkiem, gdyż ma ponad 33 kilometry długości - od południowego węzła w Sieradzu aż do Łasku.
Estakada powstająca na obrzeżach Sieradza wykonywana jest w nowoczesnej technologii polegającej na przesuwaniu hydraulicznym form, a następnie łączeniu ich w spójną konstrukcję. Koszty wybudowania tej przeprawy to około 100 milionów złotych. Mówi Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:
Droga ekspresowa na odcinku od Łodzi do Sycowa będzie o nawierzchni betonowej, zaś oddany już do użytku fragment do Wrocławia jest asfaltowy. Na tę chwilę opóźnienia prac na odcinkach budowy ekspresowej S8 wynoszą średnio 4-6 miesięcy, jest więc szansa, że od Łodzi do Wrocławia pojedziemy późną jesienią 2014 roku.
Tymczasem nasz ulubiony kanał "Autostrady Polska" w serwisie YouTube opublikował kolejny film ukazujący budowę S-8 na innym odcinku - od Sieradza do Złoczewa. Zapraszamy do obejrzenia postępu prac z perspektywy ptaka.