Portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe, zrzeszający miłośników kolei, wystosował apel do ministra infrastruktury i budownictwa by w Sieradzu i Zduńskiej Woli m.in. zatrzymywały się pociągi IC Kraków - Łódź - Poznań - Szczecin.
Według informacji ZWK pociąg IC od czerwca 2017r. między Poznaniem a Łodzią pojadą przez Jarocin, Kalisz, Zduńską Wolę. Jest to spowodowane zaplanowanymi pracami modernizacyjnymi na linii 3 na odcinku Barłogi - Konin - Podstolice. Pociągi te mają nie zatrzymywać się na stacjach
pomiędzy Kaliszem a Łodzią, a odległość pomiędzy tymi miastami wynosi 124 km. To dziwi i dlatego Zduńskowolskie Wieści Kolejowe wystąpiły ze swoją akcją. Poniżej treść apelu:
"Szanowny Panie Ministrze
Kierujemy do Pana list, który dotyczy sprawy związanej z planowanymi pracami modernizacyjnymi od czerwca 2017r. na linii kolejowej nr. 3. Prace te będą dotyczyły odcinka: Barłogi - Konin - Podstolice. W związku z tym, pociągi IC w relacjach Szczecin - Poznań - Łódź - Kraków zostaną wytrasowane przez Jarocin - Kalisz -Sieradz - Zduńską Wolę. Ku Naszemu zaskoczeniu pociągi te nie będą zatrzymywały się na stacjach pomiędzy Kaliszem a Łodzią. Warto dodać, że odległość pomiędzy tymi miastami wynosi 124 km i doprawdy trudno znaleźć wytłumaczenie dlaczego pociągi pospieszne, a takimi są połączenia kategorii Intercity nie zatrzymają się na tak długim odcinku. Tym bardziej, że znajdują się tam miasta klasyfikowane jako średnie -
Zduńska Wola i Sieradz. Każde z tych miast liczy po 46 tysięcy mieszkańców, co daje łącznie 90 tysięcy potencjalnych podróżnych. Wraz z powiatami Zduńskowolskim i Sieradzkim, których te
miasta są centrami daje to grupę blisko 200 tysięcy mieszkańców. Takiej społeczności nie można ignorować i nie można pozostawić na marginesie dostępności komunikacyjnej. Tym
bardziej, że ośrodki te są często docelowym punktem podróży dla wielu pasażerów z różnych zakątków kraju. Tym samym irracjonalnym pomysłem jest brak zaplanowanych postoi handlowych w Sieradzu i Zduńskiej Woli.
Dlaczego mieszkańcy tych powiatów maja być zmuszeni dojeżdżać do Łodzi czy Kalisza, by móc podróżować do Krakowa, Poznania i Szczecina? Należy pamiętać, że pociągi te zapewniłyby niezwykle atrakcyjny czas przejazdu, przykładowo: ze stacji Zduńska Wola do stacji Kraków wyniósłby on nieco ponad 3h, natomiast do Poznania nieco ponad 2h. Wniosek: Znalazłoby się sporo osób do skorzystania z tych pociągów!
Ponadto oferowany środek transportu nie będzie incydentalny, tzn. ma on pozostać na naszej trasie od 2 do nawet 3 lat. Brak postoju na wymienionych stacjach daje zysk czasowy ok 3 minut, co w Naszej opinii nie jest warte lekceważenia Nas jako mieszkańców i potencjalnych pasażerów. Istotna informacją jest to, że na stacjach Sieradz oraz Zduńska Wola obecnie zatrzymują się pociągi kategorii IC w relacjach Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok / Lublin, które cieszą się wysoką popularnością wśród pasażerów. Nie ma więc uzasadnienia, dlaczego część pociągów służby publicznej kursujących w kategorii Intercity miałaby się zatrzymywać, a część reprezentująca dokładnie ten sam typ oferty już nie.
Biorąc pod uwagę powyższe argumenty i sugerując kolejne tj:
finansowaną z ze środków budżetowych zwracamy się z prośbą do Pana Ministra o ponowne przeanalizowanie zasadności postojów pociągów IC na stacji Zduńska Wola oraz Sieradz".