Od nowego roku wchodzą w życie nowe opłaty za pobyt w jednostce policji w celu wytrzeźwienia.
1 stycznia 2014 roku wchodzi w życie Ustawa z dnia 4 stycznia 2013 roku o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2013r. poz. 1563). Ustawa określa katalog zadań izb wytrzeźwień, do których należą m.in.: sprawowanie opieki nad osobami w stanie nietrzeźwości, wykonywanie wobec osób w stanie nietrzeźwości zabiegów higieniczno-sanitarnych, udzielanie osobom w stanie nietrzeźwości pierwszej pomocy, prowadzenie detoksykacji, informowanie osób przyjętych o szkodliwości spożywania alkoholu oraz motywowanie ich do podjęcia leczenia odwykowego.
W razie braku izby wytrzeźwień w danym miejscu ww. osoby mogą być doprowadzone do jednostki Policji, które będą tam przebywać do wytrzeźwienia, nie dłużej niż 24 godziny. Osobie takiej przysługuje zażalenie na decyzję policjantów do sądu rejonowego właściwego ze względu na miejsce doprowadzenia.
Za pobyt w jednostce policji od osoby przyjętej pobierana będzie opłata. Jej wysokość (maksymalnie 300 zł, corocznie waloryzowana) określana będzie przez organy stanowiące jednostki samorządu terytorialnego. Zgodnie z przepisem przejściowym, do czasu określenia wysokości opłaty, jednak nie dłużej niż w okresie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, opłata wynosić będzie 300 zł.