Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Biznes i inwestycje

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Tanio i szybko - najlepsi kurierzy

Redakcja, 21.02.2020, 01:53

Serwis Furgonetka.pl z pomocą swoich użytkowników postanowił przeprowadzić badanie satysfakcji klientów sektora usług kurierskich. Jakie były jego wyniki i które firmy uplasowały się na podium? O tym w dzisiejszym artykule.

← REKLAMA

Czy usługi kurierskie na polskim rynku są wystarczająco satysfakcjonujące?

Internetowe badanie satysfakcji klientów (NPS, Net Promoter Score) z sektora przewoźników zostało przeprowadzone przez Furgonetka.pl, za pomocą krótkich ankiet e-mailowych, wśród prawie 10 000 faktycznych klientów konkretnych firm kurierskich, którzy rzeczywiście skorzystali z ich usług za pośrednictwem serwisu.

O co pytano? W zasadzie tylko o jedną kwestię: ocenę - w skali od 1 ("zdecydowanie nie polecę") do 5 ("zdecydowanie polecę") - skłonności do polecenia rodzinie lub znajomym przewoźnika, z którym miało się do czynienia. Pod uwagę brane były wyłącznie nie firmy, które doczekały się przynajmniej 1000 opinii na swój temat.

Zdobyte dane pokazały, że kondycja polskich przewoźników jest na bardzo wysokim poziomie, a kurierzy i ich praca jest faktycznie doceniana przez Polaków. Ogólny, uśredniony wskaźnik satysfakcji dla całego sektora usług kurierskich w Polsce wyniósł aż 45, co - w skali wyników badania NPS plasuje się niemal na najwyższym poziomie.

Które firmy kurierskie są najbardziej cenione przez Polaków?

Badanie przeprowadzone przez serwis Furgonetka.pl pozwoliło wyłonić listę dziewięciu firm - przedstawicieli sektora usług kurierskich w Polsce - które osiągają najwyższe wskaźniki satysfakcji wśród swoich klientów.

Na pierwszym miejscu znalazła się firma InPost ze swoją innowacyjną usługą Paczkomatów. Taki wynik nie powinien nikogo dziwić, biorąc pod uwagę, jak ogromne zainteresowanie obserwujemy nadawaniem i odbieraniem przesyłek w prawie 5000 automatów w całym kraju. InPost Paczkomaty osiągnął wskaźnik satysfakcji klienta na poziomie 62, czyli zdecydowanie więcej niż średni wyniki NPS, jaki odnotował cały sektor.

Na drugim miejscu, z wynikiem NPS równym 54, uplasowała się firma DPD. Podium zamknął InPost, ze swoją usługą kurierską, przegrywając z poprzednikiem wyłącznie 1 punktem. Zakwalifikowanie się obu najpopularniejszych usług InPostu wśród liderów rankingu jest kolejnym, niezaprzeczalnym dowodem na to, że Polacy uwielbiają współpracę z tym przewoźnikiem.

Czwarte miejsce, z wynikiem satysfakcji klientów na poziomie 47, osiągnęła firma GLS. Tuż za nią, tracąc do poprzedniego przewoźnika zaledwie 1 punkt, znalazł się FedEx. Na szóstym miejscu, z wynikiem NPS równym 44, uplasował się DHL. Na siódmym - osiągając wskaźnik satysfakcji klientów na poziomie 40 - znalazła się usługa Poczta Kurier48. Przedostatnie miejsce zajęła Paczka w RUCHu, osiągając NPS na poziomie 39. Ranking zamknęła firma GEIS, ze wskaźnikiem satysfakcji klientów na poziomie 24, a więc niemal o połowę niższym niż średni wynik całego sektora.

Przeprowadzone przez serwis Furgonetka.pl badanie pozwala nie tylko wyłonić liderów wśród przewoźników działających na polskim rynku, ale również pozytywnie spojrzeć w przyszłość całego sektora usług kurierskich w naszym kraju. Kurierzy z najlepszych firm, które doceniane są przez klientów głównie pod względem szybkości dostaw i atrakcyjności cen, mogą stać się wzorem do naśladowania dla przewoźników zamykających ranking i doprowadzić do jeszcze lepszych wyników całej branży.

źródło: Materiał Partnera
Fot. Materiał Partnera

Najnowsze ogłoszenia

W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj