Piotr Lutek z firmy "Synergia" przeprowadził w sieradzkim Starostwie Powiatowym konsultacje związane z wdrażaniem projektu "Marka "Łódzkie promuje" - budowanie, pozycjonowanie i promowanie marki województwa łódzkiego w latach 2013-2015".
Prowadzący podzielił spotkanie na kilka części, poświęconych elementom procesu projektowania, wszystko po to, by wprowadzić uczestników w markę "Łódzkie promuje" i przybliżyć techniki pracy projektantów, wykorzystywane w myśleniu projektowym. Konsultacje otworzył starosta sieradzki Dariusz Olejnik.
Jak powiedział Piotr Lutek, pod względem wizerunku marki Łódzkie jest białą kartą.
-Co prawda można mówić o pojedynczych skojarzeniach, ale dotyczą one prawie wyłącznie samej Łodzi. Może jest to Manufaktura, może trochę włókiennictwo, może jeszcze Piotrkowska. Ale już województwo łódzkie z niczym się nie kojarzy. Dlatego trzeba stworzyć spójny obraz regionu, żeby ludzie chcieli tu mieszkać, tu pracować, inwestować i tu przyjeżdżać - mówił, zaznaczając, że nie będzie to proste.
Do mózgu przeciętnego człowieka dociera dziennie około 8 tys. informacji. Jak przebić się przez ten gąszcz, by podać informację o województwie łódzkim?
Temu właśnie ma służyć dostępna dla wszystkich platforma wymiany informacji. Każdy może wymyślić coś, co przyczyni się do wzrostu świadomości mieszkańców na temat Łódzkiego.
W warsztatach wzięli udział pracownicy promocji lokalnych samorządów i jednostek podległych, również tych prowadzonych przez powiat sieradzki.