Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe, Polska Grupa Energetyczna Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna oraz Zarząd Województwa Łódzkiego podpisali porozumienie w sprawie budowy linii kolejowej obsługującej m.in. odkrywkę węgla brunatnego Złoczew.
Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego sporządziło już wstępną koncepcję linii. W wariancie przewidzianym do transportu węgla do elektrowni, pociągi jeździłyby przez Siemkowice do Wielunia, gdzie linia łączyłaby się z istniejącą, biegnącą na Śląsk (zarówno Górny, jak i Dolny). Przed Wieluniem znajdowałby się rozjazd, na którym pociągi skręcałyby do Złoczewa.
Proponowane rozwiązanie zabezpiecza potrzeby kopalni, ale nie do końca odpowiada władzom Złoczewa. - Odkrywka to jedna sprawa, ale planujemy również utworzyć strefę ekonomiczną i byłoby bardzo korzystne, żeby w jej pobliżu przechodziła linia kolejowa. Naszym zdaniem można istniejącą koncepcję przebudować tak, żeby połączyć funkcje transportową i pasażerską bliżej nas - mówi Jadwiga Sobańska, burmistrz Złoczewa.
Gmina zaproponowała więc własną wersję przebiegu linii kolejowej, którą dorysowała na mapie BPPWŁ. Według tej koncepcji (na mapie oznaczonej jako wariant V), nitka miałaby przebiegać przez powiat sieradzki (gminy Burzenin i Złoczew).
Projekt przebiegu linii Bełchatów-Złoczew będzie teraz przedmiotem dyskusji zainteresowanych stron.