Dziewięć firm i konsorcjów z: Polski, Hiszpanii i Włoch zgłosiło chęć budowy Zachodniej Obwodnicy Łodzi i Zgierza. W siedzibie łódzkiego Oddziału GDDKiA otwarto oferty na projekt i budowę brakującego odcinka drogi ekspresowej S14.
Ta niesłychanie ważna dla regionu trasa pozwoli domknąć tzw. "autostradowy ring" wokół aglomeracji łódzkiej, a tym samym nie tylko przyczyni się do poprawy warunków komunikacyjnych w centrum kraju i ożywienia gospodarczego regionu, ale także radykalnie poprawi warunki życia mieszkańców: Aleksandrowa Łódzkiego, Zgierza i Konstantynowa Łódzkiego. Dzięki nowej trasie z tych miejscowości zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy (głównie samochody ciężarowe), polepszeniu ulegnie więc nie tylko szeroko rozumiany komfort ale także bezpieczeństwo.
Dziewięć firm i konsorcjów złożyło łącznie 14 ofert na projekt i budowę drogi ekspresowej S14 na odcinku węzeł "Łódź Lublinek" - Słowik. Osiem spośród nich mieści się w kwocie 1.329.964.223,12 zł (brutto), jaką Zamawiający (GDDKiA) zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Na realizację pierwszej części zamówienia: zadanie A - Odcinek I od węzła "Łódź Lublinek" do węzła "Łódź Teofilów" przeznaczono 609.966.938,54 zł, zaś na drugą część zamówienia: zadanie B - odcinek II od węzła Łódź Teofilów (bez węzła) do Słowika 719.997.284,58 zł.
Wszyscy oferenci złożyli deklarację gwarancji jakości zgodną z warunkami zamówienia. Termin wykonania wynosi 32 miesiące (bez okresów zimowych).
Przewidywany czas podpisania umowy z wykonawcą to przełom zimy wiosny przyszłego roku.