Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Spoza powiatu

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Marketing tradycyjny czy cyfrowy? Wady i zalety obydwu

Redakcja, 23.02.2022, 16:35

Oczywiście, marketing tradycyjny nie oznacza, że jest przestarzały. Marketing tradycyjny nadal odgrywa ważną rolę w życiu osób prywatnych i firm, ponieważ coraz więcej osób stara się odciąć od świata cyfrowego. Obraz z reklamy telewizyjnej i wrażenia dotykowe z czasopisma są tak samo ważne teraz, jak 20 lat temu, ponieważ pozostawiają w pamięci niezatarte wrażenie. Nieświadomie przywiązuje się emocjonalnie do marki, co oznacza, że pozostaje ona niezmienna w świadomości klienta. Jeśli szukasz propozycji wyjazdu na wakacje, jest bardzo prawdopodobne, że wkrótce natkniesz się na spersonalizowaną reklamę firmy turystycznej. Dla większości ludzi korzystanie z Internetu przez kilka godzin dziennie jest częścią codziennego życia. Marketing cyfrowy wykorzystuje ten fakt, sprytnie integrując przekaz reklamowy we wszystkich kanałach cyfrowych.

← REKLAMA

Marketing, który należy zastosować w kampanii

Kluczem do dobrej kampanii marketingowej jest znalezienie odpowiedniej równowagi między marketingiem tradycyjnym a cyfrowym. Oba te elementy odgrywają ważną rolę w strategii marketingowej. Ich działanie jest jeszcze większe, jeśli są one stosowane w harmonii.

Marketing tradycyjny: wady i zalety

Wraz z pojawieniem się mediów społecznościowych marketerzy często nie doceniają marketingu tradycyjnego. Jednak marketing tradycyjny jest nadal obecny w codziennym życiu konsumentów. Jeśli w budżecie są środki na kampanie w czasopismach i telewizji, można je przeznaczyć na ten cel.

Narzędzia marketingu tradycyjnego

1. Reklama zewnętrzna (billboardy, reklamy w autobusach, taksówkach, plakaty itp.).
2. Telewizja.
3. Radio.
4. Druk (czasopisma, gazety itp.).
5. Przesyłki pocztowe (katalogi itp.).

Zalety

1. Skuteczne i łatwe do zrozumienia. Przyciągający wzrok billboard lub imponująca reklama telewizyjna są częścią codziennego życia większości ludzi. Są one łatwe do zrozumienia i często interesujące.
2. Reklamy drukowane mają długi okres przydatności. Jeśli zamieścisz ogłoszenie w popularnej gazecie, będzie ono tam wyświetlane do czasu, aż zostanie zutylizowane. I to jest w porządku, jeśli konsument jest kolekcjonerem.
3. Bardziej pamiętane. To, co widzisz na żywo, bardziej zapada w pamięć niż to, co widzisz w telefonie.

Wady

1. Pomiar sukcesu kampanii jest znacznie trudniejszy. Istnieją sposoby mierzenia sukcesu tradycyjnych kampanii marketingowych, takie jak śledzenie marki, ale nie są one tak dokładne jak narzędzia marketingu cyfrowego.
2. Kosztowne. Jeśli marka dopiero raczkuje, często nie ma budżetu na reklamę drukowaną. Większość form tradycyjnego marketingu kosztuje bardzo dużo pieniędzy.
3. Nie ma bezpośredniej interakcji z klientami. W przeciwieństwie do marketingu w mediach społecznościowych, użytkownik nie wie, w jaki sposób jego grupa docelowa reaguje na działania marketingowe, które jej przedstawiamy.

Marketing cyfrowy: wady i zalety

Narzędzia marketingu cyfrowego

1. Media społecznościowe (Facebook, Instagram itp.).
2. Strony internetowe.
3. Blog.
4. Podcast.
5. E-mail marketing.
6. PPC (płać za kliknięcie).
7. SEM.

Zalety

1. Więcej okazji do interakcji. Dzięki mediom społecznościowym, stronom internetowym można sprawdzić, co grupa docelowa sądzi o marce i działaniach marketingowych. Szczególnie obserwujemy to na Instagramie, gdzie wiele firm opiera swoje wyniki o lajki na Instagramie czy liczbę obserwujących. Jeśli działania marketingowe są przyjemne i spotykają się z wieloma pozytywnymi opiniami, wiesz, że zrobiłeś coś dobrze.
2. Wpływ kampanii jest łatwy do zmierzenia. W przeciwieństwie do marketingu tradycyjnego, szczegóły marketingu cyfrowego można zmierzyć. Dzięki temu wiadomo dokładnie, jak działa kampania marketingowa i co można zrobić lepiej następnym razem.

Wady

1. Reklama cyfrowa może być uważana za irytującą. Ponieważ podczas surfowania po sieci mogą pojawić się reklamy czegoś, co dokładnie zbadałeś.
2. Mniej długotrwały marketing cyfrowy, taki jak reklamy w Google, banery reklamowe, e-maile promocyjne czy reklamy w mediach społecznościowych, może mieć charakter ulotny i tymczasowy. Są one nieuchwytne i można je łatwo zignorować. Jeśli odbiorca przewinie lub kliknie na następną stronę, reklama zniknie z ekranu.

WP, źródło: Materiał Partnera
Fot. Materiał Partnera

Najnowsze ogłoszenia

W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj