Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Spoza powiatu

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć fotogalerię

Jak się wyróżnić wchodząc na konkurencyjny rynek

Redakcja, 21.03.2017, 11:32

Do artykułu dołączona jest fotogaleria

Otwierając firmę, większość początkujących przedsiębiorców, nie może liczyć od razu na zdobycie pozycji lidera w branży, chyba że zajmują się jakąś niszową działalnością. Większość osób, które rozpoczynają biznes powinno liczyć się z tym, że będzie trzeba zmierzyć się z wejściem na konkurencyjny rynek.

← REKLAMA

Rozpoczynając swój biznes zapewne będziesz musiał zmierzyć się konkurencją. W dzisiejszych czasach trudno znaleźć branżę, w której tej konkurencji nie ma lub jest bardzo mała - większość rynków to rozwinięte rynki konkurencyjne.

Nie oznacza to jednak, że nowe firmy są skazane na porażkę. Istnieje kilka zasad, które pomogą Ci z sukcesem wyróżnić się wchodząc na konkurencyjny rynek.

1. "Nie skupiaj się na produkcie, skupiaj się na kliencie". Do niedawna, wystarczyło odpowiednio zaprezentować produkt, by w dostateczny sposób osiągnąć satysfakcjonującą sprzedaż. Obecnie na rynku klient widzi masę produktów, często różniących się jedynie opakowaniem lub ceną. Z tego powodu marketingowcy zaczęli zwracać większą uwagę na budowanie dobrej relacji sprzedawca-klient. Zamiast pytać "co sprzedawać?" warto zapytać "komu?" Trzeba określić co motywuje naszego klienta do zakupu i potem to wykorzystać. Zobacz: https://6krokow.pl/zbadaj-rynek-konkurencje-oraz-okresl-cene-i-kanaly-dystrybucji/.

2. Przy sprzedaży pokaż różnice! Żyjąc w obfitości towarów i usług dostępnych dookoła musimy liczyć się z tym, że trafi się znacznie większa firma z ofertą znacznie korzystniejszą pod względem ceny. Klient zawsze wybierze niższą cenę, gdy nie widzi różnicy między produktami. Koniecznie trzeba zaznaczać swoją wyjątkowość. Problemem zaniżania cen przez wielkie przedsiębiorstwa i to co się z tym wiąże dla małych , dopiero co założonych firm - czyli utrata klientów, to nie wina samego zaniżania cen, ale braku różnicy! Warto zwrócić uwagę na to, jak zmieniło się społeczeństwo. Kiedyś wystarczyła tradycyjna forma perswazji. W obecnym świecie świadomość ludzi jest znacznie większa. W dobie Internetu ludziom nie wystarczają puste słowa. Aby w coś uwierzyć, muszą doświadczyć, dotknąć, posmakować. Daj im to! Nie tylko mów o różnicach, ale pokaż je.

3. Niech klient sam się przekona o tym, że Twój produkt jest lepszy od innych.
Z duchem czasu poszła marka Pepsi organizując kampanię pod nazwą "Podejmij wyzwanie Pepsi" lub "Wyzwanie smaku Pepsi", gdzie dawała do spróbowania dwa napoje - swój i drugiej wiodącej marki - Coca-coli. Naczynia, z których pili klienci były nieoznaczone, tak że nie wiadomo było co się pije. Ankietowani wybierali na ogół słodszy smak Pepsi jako lepszy i tym sposobem firma nie tylko zdobyła nowych klientów, lecz także narobiła sporego zamieszania u swoich głównych konkurentów.

4. Wybierając rynek docelowy wybierz obszar działania, który - jako mała firma - będzie Ci łatwiej ogarnąć. Może to być konkretny rodzaj klientów, lub specyficzny typ produktu. Dzięki temu będziesz w stanie stworzyć wokół siebie "mur", który skutecznie obroni Cię przed atakami większych firm.

5. Przygotuj środki na kampanię reklamową. Przeznaczaj co miesiąc pewien % zysku na działania reklamowe. W dłuższym czasie na pewno przyniesie to pozytywny skutek, a Ty nie zadłużysz się przez korzystanie z obcego kapitału na reklamę. Wybierz efektywną reklamę: https://6krokow.pl/wybierz-efektywna-reklame-czyli-jak-gdzie-i-kiedy-reklamowac-firme/

6. Stwórz unikalną nazwę przedsiębiorstwa. Nic tak nie wyróżnia, jak dobra nazwa dla firmy. To z nazwą większość Twoich potencjalnych klientów będzie miała pierwszy kontakt. Odbiorca może ją usłyszeć od znajomych, w radio lub w spocie na Youtube. Nazwę mogą również dostrzec na bilboardzie, ulotce lub na samym produkcie. Biorąc obie możliwości pod uwagę, nazwa dla Twojej firmy powinna wyróżniać się zarówno na tle wizualnym, jak i dźwiękowym.

Przełamuj schematy. Pamiętaj, że w biznesie trzeba być przede wszystkim pomysłowym. Opracuj nowy system zarządzania, zupełnie przełomowy program reklamowy. Bądź kreatywny i nie poddawaj się, a z małej firmy możesz uczynić giganta w branży!

źródło: Promoship/Mat.pras

Najnowsze ogłoszenia

Komentarze (0)

  • Dodaj komentarz jako pierwszy!
~ Użytkownik niezarejestrowany [zarejestruj się w 30 sekund]
Wszystkie komentarze umieszczone pod informacjami prasowymi w portalu Sieradz.com.pl nie są moderowane w czasie rzeczywistym, nie są więc weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać bezpośrednio do Wydawcy portalu.
Dodając komentarz na niniejszej stronie internetowej, autor tego komentarza oświadcza, że rozumie i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo Wydawcy portalu Sieradz.com.pl do usunięcia lub modyfikacji wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez Wydawcę portalu Sieradz.com.pl. Autor tego komentarza oświadcza również, że rozumie i akceptuje Regulamin portalu Sieradz.com.pl.
dodaj komentarz
W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj