Już wkrótce oprócz Sieradza, Złoczewa czy Zduńskiej Woli, wygodną obwodnicą ominiemy także Wieluń.
Konsorcjum Strabag Sp. z o.o. oraz Strabag Infrastruktura Południe (dawniej Heilit+Woerner Sp. z o.o.) wybuduje obwodnicę Wielunia. Kontrakt opiewający na kwotę 177,9 mln PLN, został podpisany w poniedziałek 1 grudnia 2014 r. Inwestycja ma być gotowa w 2017 r. Obwodnica Wielunia znalazła się na liście 11 obwodnic polskich miast, których budowa planowana jest na lata 2014-2020. Projektantem jest Transprojekt Gdański Sp. z o.o., a inwestorem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonawca na realizację projektu będzie miał 19 miesięcy, nie wliczając okresów zimowych. W tym czasie wybuduje ponad 13 km drogi głównej ruchu przyspieszonego o prędkości projektowej 100 km/h, w układzie pasów ruchu 2+1, tj. 3 pasy o szerokości 3,5m każdy, dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym, dodatkowo zostanie wykonanych 11 km dróg dojazdowych i serwisowych.
Dostęp do obwodnicy Wielunia zapewnią trzy węzły: Biała, Raczyn (krzyżujący się z DK 45 w kierunku Złoczewa) oraz Jodłowiec. Przewiduje się budowę dwóch rond będących elementami węzła Raczyn i po jednym na węzłach Biała i Jodłowiec. Drodze będzie towarzyszyć łącznie 20 obiektów mostowych: dwa wiadukty nad obwodnicą, 7 wiaduktów w ciągu drogi w tym jedno przejście dla zwierząt, trzy mosty nad rzeką Pyszną, dwa przejazdy gospodarcze pod obwodnicą oraz 5 innych obiektów mostowych zlokalizowanych na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych. W ramach kontraktu planuje się także remont istniejącego mostu na węźle Biała.
Obwodnica została zaprojektowana w ciągu drogi krajowej nr 8 (wkrótce przemianowanej na DK 74), na terenie dwóch gmin powiatu wieluńskiego - Wieluń i Czarnożyły. Jej zasadniczym zadaniem będzie przejęcie ruchu tranzytowego, a tym samym zmniejszenie natężenia ruchu w aglomeracji Wielunia i zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców. Równocześnie zlokalizowanie drogi poza miastem umożliwi podwyższenie jej parametrów i ograniczenie liczby skrzyżowań kolizyjnych, co znacznie przełoży się na komfort jazdy użytkowników.
Za bezpieczeństwo podróżnych odpowiadały będą stalowe bariery ochronne, ogrodzenie zlokalizowane w miejscach migracji zwierzyny oraz oznakowanie poziome i pionowe. Trasa wyposażona zostanie w infrastrukturę sanitarną, zgodną z wymogami ochrony środowiska. W ramach budowy systemu odwodnienia powstaną m.in. żelbetowe przepusty zintegrowane z przejściami dla małych zwierząt. Na ciekach wodnych oraz w rowach wykonane zostaną osadnikowe studnie podczyszczające, zastawki z narzutem kamiennym oraz z zasuwami płytowymi, jak również zbiorniki osadnikowo-filtracyjne. Elementy planowanego systemu odwodnienia zapobiegać będą negatywnemu oddziaływaniu infrastruktury drogowej na środowisko naturalne. W przypadku katastrofy ekologicznej stanowić będą też skuteczne zabezpieczenie dla ekosystemu, natomiast służbom ratowniczym znacznie ułatwią usuwanie szkodliwych substancji zagrażających środowisku.