Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Sieradz / Biznes i inwestycje

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Jak zwiększać sprzedaż z użyciem mediów społecznościowych?

Redakcja, 28.01.2022, 21:07

Co chwile powstają nowe jednoosobowe działalności lub spółki, które myślą o swojej pozycji na rynku, a także chcą pozyskać nowych klientów. W obecnych czasach najłatwiejszym sposobem do tego wydaje się być Internet i media społecznościowe. Jednak czy w praktyce tak jest? Jak skutecznie wypromować swoją firmę? Przyjrzyjmy się w jaki sposób można to zrobić.

← REKLAMA

Określ kim są Twoi odbiorcy

Na początku trzeba odpowiedzieć sobie odpowiedzieć na pytanie do kogo mają być skierowane informacje, posty zamieszczane w Internecie. Czy do potencjalnego klienta, czy może firmy, z którą będziesz współpracował przez najbliższe kilka lat. Często jednak osoba, która będzie zatrudniać osoby do pomocy w projekcie, który przyczyni się do pozytywnego rozwoju firmy pomija tą kwestę i nieprecyzyjnie określa grupy/grupę odbiorców. Taka forma promowania czegokolwiek wymaga dużej cierpliwości, gdyż nie każdy będzie chciał dołączyć do Twojej grupy, skorzystać z oferty lub zostawić Ci like na Instagramie.

Kolejnym krokiem jest określenie jakości Twoich odbiorców. Musisz wiedzieć jaką wiedzę specjalistyczną posiadają, a także jakimi produktami są zainteresowani, gdyż np. ktoś kto interesuje się medycyną nie powinien należeć do grupy, która poświęcona jest elektronice.

Bardzo ważny jest też stały kontakt z grupą odbiorców, którą udało Ci się zebrać. Celem konwersacji z nimi jest ustalenie co można zmienić, wprowadzić do Twojego biznesu lub do social mediów na stronę oraz grupę. Jeśli ktoś ma jakieś pytanie lub problem to inni użytkownicy mogą mu udzielić odpowiedzi lub pomocy. Częstym błędem administracji strony lub grupy jest brak kontaktu z innymi osobami, gdyż myśli ona, że będą one prowadzić konwersacje z użytkownikami, którzy znajdują się już na Twoich social mediach.

Warto jest także korzystać z dostarczanych przez Facebooka lub Google narzędzi do analityki wyników grup, stron. Za ich pomocą możesz dowiedzieć się w jakim przedziale wiekowym jest grupa osób znajdująca się na social mediach lub jaka jest jej aktywność.

Przygotuj odpowiedni kontent

Treści zamieszczane na social mediach powinny być wcześniej przemyślane nie tylko pod kątem informacji jakie chcesz przekazać, ale także formatowania, czyli rozmiaru liter, rodzaju czcionki, kolorów.

Jeśli w ten sposób uda Ci się stworzyć ciekawy kontent, który nie tylko trafi w gusta osób czytających posty, lecz także będą to bardzo przydatne i pomocne treści to na pewno osoby te zostaną z Tobą na dłużej. Oczywiście wyjaśnić danej osobie co będzie się znajdować na grupie lub stronie jest łatwiej niż zaprojektować coś, przygotować daną treść, film oraz grafikę.

Musisz przygotować dobrą strategię działania

Nie musisz mieć wcale jakiejś strategii możesz co jakiś czas wstawiać posty promujące produkt lub jakieś artykuły lub robić to regularnie o stałych porach. W ten sposób wszyscy będą wiedzieć, kiedy dodawane są materiały i trzeba wejść na grupę lub stronę.

Dodatkowo możesz dodawać materiały w określonej kolejności np. w takiej kolejności w jakiej pojawiają się one na stronie twojego sklepu np. artykuł na temat ładowarki z linkiem do strony, na której się ona znajduje może pojawić się zaraz po dodaniu produktu do sklepu online. Statystyka pokazuje, że pierwszy sposób jest mniej efektywny w porównaniu do drugiego.

Stwórz społeczność

Stwórz społeczność nie tylko po to, aby odwiedzała ona twoją grupę, a także stronę, lecz także by część osób znała Cię prywatnie i odwiedzała Twój profil np. na Instagramie, Snapchacie z możliwością wysłania prywatnej wiadomości.

Najprawdziwszym skarbem z wszystkich osób znajdujących się na Twoich social mediach to te, które nie tylko czytają i komentują Twoje posty, ale także udostępniają je i zostawiają pod nimi like lub reakcje. Z ich pomocą, dużo skuteczniej wypromujesz swoją markę oraz produkty. Takie osoby mogą być przez Ciebie wychwycone i jeśli stać Cię na to możesz zaproponować im współpracę. Będą oni wtedy pełnić rolę ambasadora.

Ambasadorem staje się ktoś oczywiście po pewnym czasie, gdyż udostępnianie, promocja, czy inne działania przynoszą zyski muszą być wykonywane przez pewien okres regularnie by dana osoba została wyłapywania i była znana z tego typu działań.

W jaki sposób stworzyć społeczność?

Jest to z jednej strony łatwe z drugiej trudne, gdyż musisz regularnie zapraszać osoby na stronę oraz grupę aktualizować ją, a także dodawać regularnie Ciekawe posty, które zachęcą innych do odwiedzenia Twoich social mediów. Prawda jest taka, że gdy stosujesz tego typu działania, a nie utrzymujesz z wszystkimi osobami stałego kontaktu to i tak przyniosą one większe lub mniejsze pozytywne rezultaty. Oczywiście przyrosty będą szybsze, gdy będziesz zachęcał do tego typu działań inne osoby. Może dojść do sytuacji, że na początku Twoje działania nie będą zauważalne, gdyż grupa odbiorców, którą masz jest za mała i praca oraz wkład wsadzony w dany artykuł będą nieocenione. Jednak nie powinieneś się martwić i od razu poddawać, gdyż konsekwentna i regularna praca zawsze jest doceniana, zauważalna i wynagradzana.

Kupno like i followersów na Instagramie

Część początkujących osób zaczynających swoją przygodę na Instagramie nie widząc efektów w postaci komentarzy, like, czy też followersów, decyduje się na ich zakup. Nie jest to nic złego, ponieważ w ten sposób sprawisz, że twoje konto będzie wyświetlać się w kategorii proponowanych do obserwacji do czasu, kiedy algorytm nie wykryje, że na swoim koncie masz od kilku do kilkunastu pustych obserwacji, czyli takich, gdzie przez jakiś okres nie odnotowano jakiejkolwiek aktywności na Twoim koncie.

Oznacza to, że dany użytkownik nie zostawił komentarza lub like, pod którymś z Twoich postów. Takie konta z automatu są odobserwowywane a licznik followersów dzięki temu staje się mniejszy. Jednak do tego czasu ktoś może zainteresować się twoim kontem i zostawić Ci follow. Wtedy nawet jeśli odnotujesz spadek osób, które Cię obserwują to i tak zostanie on nadrobiony przez osoby, które niedawno Cię zaobserwowały. Żeby dokonać takiego zakupu nie musisz podawać wrażliwych danych w postaci hasła do konta, czy też nazwy użytkownika oraz numeru pesel, czy daty urodzenia. Wystarczy, że Twój profil jest publiczny, a link do jakiegoś zdjęcia znajdującego się na Twoim koncie instagramowym umieszczony będzie w odpowiednim przeznaczonym do tego celu miejscu.

WP, źródło: Materiał Partnera
Fot. Materiał Partnera

Najnowsze ogłoszenia

W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj