Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Sieradz / Biznes i inwestycje

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Opracowujesz strategię SEM? Poznaj jej kluczowe elementy

Redakcja, 21.11.2019, 14:47

Jeśli traktujesz swój biznes poważnie i masz zamiar rozpocząć w wyszukiwarce internetowej działania marketingowe, które przełożą się na konkretne wyniki sprzedaży i realne zyski, opracowanie dobrej strategii SEM będzie absolutnie niezbędne. Przemyślana strategia reklamowa przyniesie witrynie zdecydowanie lepsze rezultaty, niż przypadkowe działania promocyjne, nawet jeśli przeznaczysz na nie bardzo wysoki budżet. Bez dobrej strategii SEM ani rusz. Dlatego poznaj jej najistotniejsze elementy.

← REKLAMA

Czym jest SEM?

SEM, czyli Search Engine Marketing, to kompleksowe działania marketingowe realizowane w obszarze wyszukiwarek internetowych. Ich celem jest nic innego jak promowanie firmy w wyszukiwarkach. Wszystkie działania skupiają się tutaj wokół kampanii linków sponsorowanych, optymalizacji strony i jej pozycjonowania.

Definiując SEM z punktu widzenia eksperta w branży, jakim jest z pewnością firma EACTIVE, natychmiast zauważymy, że SEM to połączenie działań w obrębie SEO odnoszącego się do pozycjonowania strony, oraz PPC, czyli płatnych reklam w wyszukiwarce - najczęściej Google Ads. EACTIVE przy pozycjonowaniu stron internetowych poprawia ich widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jest to jednak sposób, którego efekty będziemy widzieć w perspektywie długoterminowej. Często, pozycjonowanie jest także stosunkowo drogie i obarczone niepewnymi rezultatami. Z kolei linki sponsorowane reklamują firmę w płatnych wynikach i pozwalają zauważyć natychmiastowe efekty. Niektórzy utożsamiają SEM z reklamami Google'a, co jest błędem. Tylko połączenie działań w obszarze SEO i PPC przynosi oczekiwane rezultaty i dlugoterminowy zysk.

Cel działań, grupa docelowa i inne elementy SEM

Od czego zacząć? Najlepiej od grupy docelowej. Jej dobra znajomość, stworzenie "portretu" odbiorcy Twoich działań marketingowych, a zatem i osoby potencjalnie zainteresowanej Twoim produktem czy usługą, pozwoli tak skonstruować strategię, aby reklama nie trafiała w próżnię, a do konkretnego, potencjalnego klienta. Ustal wiek, płeć, zainteresowania, czy preferencje osób tworzących grupę docelową i na tej podstawie dopasuj przekaz reklamowy do odbiorcy.

Równie istotne znaczenie już na początku opracowywania strategii SEM będzie miało zdefiniowanie celu działań. Zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki realizowanym działaniom marketingowym. Twoim priorytetem jest zwiększenie sprzedaży, czy zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy? Akcja wizerunkowa będzie nieco różnić się od akcji mającej na celu wprowadzenie na rynek nowego produktu lub zdynamizowanie sprzedaży. Dlatego warto jasno określić cel kampanii SEM przed podjęciem jakichkolwiek innych działań.

Zastanów się także, jaki produkt chcesz reklamować. Co go wyróżnia i jakich korzyści dostarcza on klientom. Dokłada analiza oferty i jej mocnych stron oraz podkreślenie unikatowości oferty także pomogą w formułowaniu dobrej strategii reklamowej w wyszukiwarce.

Jakie inne elementy zawiera dobra strategia SEM? Będzie to m.in. określony budżet. Warto podzielić go na dwa mniejsze - ten z przeznaczeniem na SEO i PPC. Rozdział budżetu umożliwia skuteczniejsze zarządzanie kampanią i rozdzielanie funduszy adekwatnie do osiąganych rezultatów. Warto jednak w tym miejscu pamiętać, że działania podejmowane w obszarze SEO, w przeciwieństwie do PPC, są bardziej czasochłonne i na ich wyniki trzeba nieco poczekać.

Pojawienie się strony na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania to realna szansa na zwiększenie ruchu na stronie oraz zwiększenie ilości jej użytkowników, co w konsekwencji przekłada się na wzrost sprzedaży. Dlatego właśnie pozycjonowanie, które stawia sobie te działania jako cel, jest tak kluczowe. Jeśli nie będziesz w pierwszej dziesiątce (pierwsza strona wyników wyszukiwania), najprawdopodobniej stracisz szansę na to, aby użytkownicy trafili na Twoją stronę i poznali Twój biznes.

Dodatkowe sposoby promowania się w sieci

SEM to jednak niejedyny sposób promocji sklepu internetowego w sieci. Istnieje wiele różnych dodatkowych opcji: fora, blogi, portale internetowe oraz social media i współpraca z influencerami. Obecność w tych ostatnich jest współcześnie wręcz obowiązkowa dla firm chcących odnieść sukces na polskim oraz międzynarodowym rynku. Działania w nich powinny być jednak odpowiednio zaplanowane i prowadzone. Najważniejsze jest to, że media społecznościowe nie są potencjalnymi tablicami reklamowymi. Trzeba je traktować jako miejsce interakcji z klientami, którzy nie są już tylko biernymi odbiorcami treści. A często efekty z takiej akcji są krótkoterminowe i nie przynoszą takich efektów jak inwestycja w SEM.

Jeśli zaś chodzi o fora internetowe, warto postawić na marketing szeptany, którego celem jest wywołanie dyskusji wśród potencjalnych klientów. Powinien być prowadzony przez osoby, które mają aktywne konta na portalach tematycznych i potrafią skierować uwagę użytkowników na Twoje produkty. Kolejną opcją jest też blog firmowy, na którym możesz zamieszczać ciekawe treści dla odwiedzających go osób.

LH, źródło: Materiał Partnera / EACTIVE
Fot. Materiał Partnera / EACTIVE

Najnowsze ogłoszenia

W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj