Sieradz, obok Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego, został uwzględniony jako subregionalny ośrodek w strategii rozwoju zintegrowanej sieci kolejowej w Polsce. Prezydent Sieradza, Paweł Osiewała, uczestniczył w Regionalnym Panelu Eksperckim dotyczącym inwestycji kolejowych, gdzie omawiano także plany przebudowy okolic dworca PKP w Sieradzu.
Eksperci CPK oraz PKP PLK podkreślali, że inwestycje kolejowe w Łódzkiem mają strategiczne znaczenie. - Łódzkie to ważny centralny region, który znajduje się obecnie w oku inwestycyjnego cyklonu - stwierdził Paweł Pleśniar, pełnomocnik zarządu PKP PLK, dodając, że realizowane inwestycje kolejowe zdecydują o rozwoju regionu na kolejne dziesięciolecia.
W ramach strategii przewidziano m.in.. budowę linii KDP między Sieradzem, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem, które mają zostać oddane do użytku do 2035 roku. Planowana jest także całkowita przebudowa stacji kolejowej w Sieradzu, co - zgodnie z komunikatem prasowym - pozwoli na stworzenie nowoczesnego węzła przesiadkowego. - Linia KDP będzie poprowadzona obrzeżami Sieradza i Kalisza, natomiast do centrów miast prowadzić będą łącznice kolejowe, dzięki którym istniejące stacje staną się nowoczesnymi węzłami przesiadkowymi - głosi komunikat prasowy.
Prezydent Osiewała potwierdził trwające rozmowy o zagospodarowaniu terenu przy dworcu i inwestycjach w infrastrukturę. - W środę, 26 marca, mieliśmy spotkanie z przedstawicielami Centralnego Portu Komunikacyjnego i rozmawialiśmy na temat szczegółów dotyczących zagospodarowania terenu przy dworcu kolejowym - powiedział.
Przekształcenie okolic dworca stworzy nowoczesne centrum przesiadkowe, obejmujące integrację dworca kolejowego i autobusowego, rozwój parkingów i dróg rowerowych oraz nowe połączenia pieszo-rowerowe.