W Sieradzu od najbliższego poniedziałku (21 marca) będzie można pobierać wniosek dotyczący udziału w programie "Rodzina 500+". O szczegółach jego realizacji mówiono w piątek na konferencji w magistracie.
Wnioski będą czekały w trzech stałych punktach w Sieradzu - w siedzibie Działu Świadczeń Rodzinnych przy ulicy Kościuszki 5 (pokój nr 12), Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej przy ulicy Polnej 5(w punkcie informacyjnym), Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miasta Sieradz, ale także we wszystkich placówkach oświatowych podległych miastu. Wypełnione, od 1 kwietnia, będzie można składać w wspomniany trzech pierwszych miejscach, ale też wysłać je np. za pośrednictwem poczty czy firmy kurierskiej.
Zainteresowani będą mogli również korzystać z bankowości elektronicznej - na tę chwilę 18 banków będzie świadczyć te usługi. Druki dostępne i pełne informacje mają być dostępne też na stronach magistratu i MOPS w zakładce "500+".
- Realizacja programu "Rodzina 500+" została powierzona Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej, będzie go prowadził Dział Świadczeń Rodzinnych - mówi sekretarz miasta Jarosław Trojanowski. - Wydaje mi się, że udało nam się w tak krótkim czasie przygotować infrastrukturę, która zapewni obsługę rodzin, które będą beneficjentami tego programu - dodaje.
- Z informacją, plakatami, ulotkami będziemy chcieli dotrzeć też do miejsc, gdzie przebywają nasi potencjalni wnioskodawcy - zapowiada dyrektor MOPS Krzysztof Bejmert.
Świadczenie przysługuje na pierwsze dziecko, jeśli dochód netto za 2014 rok na osobę nie przekroczył 800 zł lub 1200 zł w przypadku dziecka niepełnosprawnego i na drugie i następne dziecko bez względu na dochód. Ze świadczenia na terenie miasta Sieradz będzie korzystać około 4000 dzieci.
Do obsługi programu w Sieradzu zostały zatrudnione nowe osoby. Konkurs przeprowadził MOPS.