Chaos panował w poradniach w naszym regionie, a wszystko to przez awarię systemu e-WUŚ. W przychodniach były gigantyczne kolejki.
Sprawdziliśmy, jak z awarią systemu weryfikacji ubezpieczenia zdrowotnego radziły sobie w czwartek 1 sierpnia 2013 r. przychodnie w naszym mieście. Okazuje się, że w małych przychodniach nie było długich kolejek, ale do obsługi pacjentów oddelegowano dodatkowy personel, aby ci nie musieli długo czekać.
Największy ścisk był w przychodni przy ulicy Armii Krajowej 7 ze względu na największą w mieście ilość poradni i przyjmowanych pacjentów.
Jak powiedziała nam Grażyna Kieszniewska z SP ZOZ Sieradz, w rejestracji pracuje od samego rana zwiększona liczba pracowników, ale i tak nie udaje się uniknąć kolejek, ponieważ pacjenci muszą wypełnić oświadczenia o ubezpieczeniu, a są to przede wszystkim osoby starsze, którym sprawia to problem. - Takim osobom pomagamy w wypisaniu oświadczenia - dodała Grażyna Kieszniewska.
Wszyscy pacjenci zgłaszający się do poradni, którzy byli wcześniej zarejestrowani, zostali przyjęci przez lekarzy mimo awarii systemu e-WUŚ. W Narodowym Funduszu Zdrowia nie potrafiono nam odpowiedzieć do kiedy potrwa awaria, ale informatycy pracują nad jej usunięciem.