Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Biznes i inwestycje

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Pozycjonowanie sklepu internetowego - poradnik na start

Redakcja, 09.05.2022, 23:34

Pracę nad pozycjonowaniem sklepu internetowego możesz wykonywać samodzielnie. To dobry sposób na zdobycie wiedzy z zakresu SEO i ogółu marketingu internetowego w wyszukiwarkach - SEM. Zanim przystąpisz do czynności pozycjonerskich i wywindujesz swój biznes na szczyty wyników wyszukiwania, musisz jednak poznać przynajmniej kilka podstawowych pojęć. Pamiętaj, że pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google to proces wymagający czasu i cierpliwości. Ze względu na dużą konkurencję na tym polu, warto powierzyć usługę SEO wyspecjalizowanej agencji SEO/SEM.

← REKLAMA

SEO sklepu internetowego - co można zyskać?

Jeśli zdecydujesz się na "własnoręczne SEO", zupełnie bezkosztowo pomożesz swojemu biznesowi dotrzeć do większej liczby klientów, zwiększyć konwersję i obroty swojego sklepu. Ceną będzie wyłącznie czas zainwestowany w zdobycie wiedzy i prowadzenie prac.

Z uwagi na dużą konkurencję pozycjonowanie sklepu internetowego jest obecnie koniecznością. Jeśli zdecydujesz się na usługi agencji SEO, dobrze jest znać podstawy procesów pozycjonerskich. Ułatwi Ci to przyszły kontakt z podwykonawcą i sprecyzowanie swoich wymagań. Łatwiej też zweryfikujesz efekty przeprowadzonych czynności.

Koszty prowadzenia kampanii SEM (z ang. Search Engine Marketing) mogą być relatywnie niskie w stosunku do zysków, jeśli zlecisz prace sprawdzonej firmie zajmującej się reklamą w internecie. Zaoszczędzony w ten sposób czas możesz przeznaczyć na rozwój pozostałych gałęzi swojego biznesu.

Czytaj dalej, by dowiedzieć się, jak samodzielnie zaplanować wypozycjonowanie strony sklepu online.

Pozycjonowanie sklepu - zacznij od audytu

SEO (z ang. Search Engine Optimization) sklepu internetowego należy zacząć od audytu technicznego. By poprawić pozycję swojej strony www "w oczach" wyszukiwarki Google, należy przyjrzeć się przede wszystkim jej parametrom technicznym. Optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe powinna obejmować między innymi:

  • Linkowanie wewnętrzne - czy wszystkie odnośniki prowadzą tam, gdzie trzeba?

  • Kod HTML - błędy w kodzie strony osłabiają jej pozycję w wynikach wyszukiwania;

  • Drzewo kategorii - odpowiednio zoptymalizowane jest jednym z wielu elementów poprawiających tzw. user experience (UX);

  • Prędkość działania strony - grafiki ważące dziesiątki megabajtów na pewno wyglądają imponująco, ale w ramach SEO należy dążyć do jak najszybszego działania strony;

  • Adresy URL - czy są krótkie, przejrzyste i zawierają słowa kluczowe?

Powyższa terminologia jest dla Ciebie zbyt skomplikowana? Zleć promocję swojego sklepu profesjonalistom: www.sempire.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych.html

Pozycjonowanie sklepu internetowego - optymalizacja techniczna

Jednym z najważniejszych punktów audytu SEO sklepu internetowego jest przyjrzenie się tagom title. To pierwszy komunikat, jaki zauważy w wyszukiwarce Twój przyszły klient. Title tag powinien dokładnie opisywać zawartość strony, jednocześnie zachęcając do jej odwiedzenia. Całość powinna mieścić się w 600 pikselach (około 50-60 znakach ze spacjami).

Pod lupę należy wziąć również meta-description. To rozwinięcie title tagu o optymalnej objętości do 1000 pikseli (około 150-160 znaków ze spacjami), które również powinno zawierać słowa kluczowe i zachęcać do kliknięcia.

Optymalizacja sklepu internetowego obejmuje także user experience, czyli doświadczenie użytkownika. Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

  • Czy sklep internetowy jest przejrzysty?

  • Czy komunikuje treść w zrozumiały, czytelny i konsekwentny sposób?

  • Czy nie sprawia problemów technicznych, które mogą irytować kupujących?

Współczesne pozycjonowanie stron internetowych mocno stawia na UX. Podczas prowadzonych prac zawsze warto mieć na uwadze przede wszystkim użytkownika końcowego. Nawet najszybsza strona z ciekawym contentem nie wykona swojego zadania, jeśli Twoi klienci będą denerwować się niesprawnymi rozwiązaniami lub nieintuicyjną architekturą.

Pozycjonowanie sklepów internetowych - optymalizacja treści

Po wykonaniu audytu SEO i optymalizacji kodu sklepu internetowego, powinieneś przystąpić do planowania czynności związanych z contentem. Warto odpowiedzieć sobie na najważniejsze w tym miejscu pytanie: jaki jest cel prowadzonych działań?

W zależności od wyników przeprowadzonego audytu, ciężar dalszych prac należy oprzeć o wyznaczone cele. W przypadku starszych i rozbudowanych witryn, nacisk kładzie się na optymalizację i uaktualnienie istniejącego contentu. Poprawia się jednocześnie architekturę linkowania wewnętrznego, która często bywa chaotyczna w przypadku dużych przedsiębiorstw.

Jeśli Twoja strona dopiero raczkuje, powinieneś skupić się na przygotowaniu nowych treści. W tym celu należy wyszukać słowa kluczowe, na których oprzesz się przy generowaniu contentu. Dobór odpowiednich słów kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. long-tail keywords (długie frazy wskazujące na konkretne cechy produktu), jest jednym z kluczy do sukcesu pozycjonowania sklepu internetowego, zarówno lokalnie, jak i ogólnokrajowo.

Pamiętaj, by publikowane treści charakteryzowały się jak najwyższą jakością. Wystrzegaj się błędów ortograficznych i językowych. Treści powinny być przy tym wyczerpujące, merytoryczne i odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Staraj się dotrzeć do konkretnego klienta - odpowiadaj na jego pytania, angażuj, aktywuj i wzywaj do działania. Pozycjonowanie strony w Google nie ma na celu zaproszenia na stronę wszystkich użytkowników internetu. W budowaniu treści "celuj" do konkretnych osób, zainteresowanych ofertą Twojego e-commerce.

Pozycjonowanie sklepu - link building

W procesie SEO sklepu internetowego jedną z najważniejszych praktyk jest także link building. To czynności polegające na zdobywaniu odnośników (linków) z innych stron do witryny docelowej. Skuteczna reklama w internecie nie istnieje bez link buildingu. Najpopularniejszymi źródłami pozyskiwania linków są media społecznościowe, artykuły sponsorowane, wpisy na portalach branżowych, wizytówki w popularnych katalogach firm i blogi.

Linki zewnętrzne można pozyskiwać także w sposób naturalny, jeśli internauci sami zaczną polecać sklep internetowy, np. na tematycznych forach. Nie stanie się to jednak, jeśli wcześniej nie zatroszczysz się o wartościowy content i wysoką użyteczność swojego serwisu.

Ten czasochłonny i podatny na błędy proces dobrze jest powierzyć zaufanym profesjonalistom, którzy wiedzą, jak wypozycjonować sklep internetowy. Uwolnisz w ten sposób swój czas i ustrzeżesz się błędów. Agencja SEM / SEO SEMPIRE zajmująca się reklamą w Google to comiesięczny wydatek, który bardzo szybko przynosi wymierne korzyści. Pozycjonowanie strony internetowej to nieodłączny element prowadzenia biznesu e commerce.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Profesjonalne SEO to wydatek od kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Wszystko zależy od skali prowadzonych działań i wyznaczonych celów. Specjalistyczna agencja SEO SEMPIRE indywidualnie wyceni każdy przypadek. Pozycjonowanie strony WWW wiąże się z inwestycją, ale poprawnie wdrażane realnie przekłada się na odnoszone przez e commerce zyski.

Porozmawiaj z nami o możliwościach jakie daje pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego. Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą SEM / SEO na stronie: www.sempire.pl

LH, źródło: Materiał Partnera

Najnowsze ogłoszenia

W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj