Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Biznes i inwestycje

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Dobry menedżer czyli kto?

Redakcja, 15.07.2020, 23:32

Dobry menedżer będzie zawsze w cenie. Pomaga on swojemu zespołowi lepsze wyniki. Wykorzystuje potencjał pracowników l odpowiednio dopasowuje zadanie do posiadanych kompetencji.

← REKLAMA

Jedną z najważniejszych cech dobrego menadżera jest zachowanie równowagi pomiędzy relacjami a wynikami i celami. Menedżer nie może być ani za miękki, ani za twardy wobec swoich współpracowników.

Ważne jest, aby wyznaczył jasne i klarowne zasady oraz cele, a następnie konsekwentnie zmierzał do ich realizacji. Brak konsekwencji w zachowaniu menadżera jest jedną z największych przeszkód w realizacji postawionych przez zespołem celów.

Dobry menedżer umiejętnie angażuje zespół do realizacji swoich celów poprzez skuteczne delegowanie, monitorowanie i udzielanie informacji zwrotnych o wykonywanych zadaniach. Z czasem potrafi też podnosić poprzeczkę swoim współpracownikom.

Jedną z najważniejszych cech dobrego menedżera jest nieustanne dążenie do optymalizacji wykonywanych zadań i procesów w firmie czy dziale w którym zarządza. optymalizacja powinna polegać na planowaniu testowaniu i utrwalaniu nowych zachowań w praktyce.

W tym wszystkim menedżer musi wykazać się empatią i etycznym postępowaniem wobec członków zespołu. Nie powinien uciekać się do manipulacji i zarządzania pod przymusem. Powinien być dobrym wzorem do naśladowania dla swoich pracowników.

To co charakteryzuje dobrego menedżera to skuteczna komunikacja z pracownikami. Ma on oczy szeroko otwarte i potrafi aktywnie słuchać tego co pracownicy mają do powiedzenia. Zarządzając zwraca uwagę nie tylko na to co sam myśli i uważa, ale także bierze pod uwagę zdanie innych osób.

Nieodłączną cechą dobrego menedżera jest również długofalowe myślenie strategiczne o rozwoju zespołu, ale także o rozwoju i realizacji celów które przed zespołem są postawione. Myślenie strategiczne i panowanie zwiększa efektywność funkcjonowania zespołu. Dlatego tak ważne jest regularne uczestnictwo w szkoleniach dla menadżerów.

Podsumowując dobry menedżer powinien się charakteryzować następującymi kompetencjami:

  • Zasadniczoscia i konsekwencją w działaniu
  • Zachowaniem równowagi pomiędzy celami i relacjami w zespole
  • Umiejętnością budowania zaangażowania pracowników
  • Optymalizacją procesów o której mi zarządza w dziale
  • Etycznym i empatycznym podejściem do pracowników
  • Strategicznym podejściem i realistycznym panowaniem
  • Efektywną komunikację z pracownikami
WP, źródło: Materiał Partnera / ark-doradztwo.pl
Fot. Materiał Partnera / ark-doradztwo.pl

Najnowsze ogłoszenia

W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj