Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Biznes i inwestycje

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Komunikacja marketingowa - na czym polega i jak wykorzystać ją w swojej firmie

Redakcja, 04.02.2020, 01:40

Komunikacja marketingowa to, mówiąc najprościej, wymiana informacji między firmą a jej otoczeniem rynkowym. Jest ona procesem, który można przeprowadzić za pomocą wielu narzędzi. Na czym polega komunikacja marketingowa? Jakie jej formy warto wykorzystać w swojej firmie? Najważniejsze informacje na ten temat znajdziesz poniżej.

← REKLAMA

Komunikacja marketingowa - podstawowe informacje

Komunikacja marketingowa jest procesem polegającym na wysyłaniu za pomocą rozmaitych źródeł informacji do otoczenia marketingowego oraz zbieraniu danych przez firmę. Ma na celu m.in. przekazanie środowisku najistotniejszych wiadomości o prowadzonej działalności oraz przygotowanej ofercie rynkowej. Dąży się poprzez nią również do wzbudzenia określonej reakcji u odbiorców, czego celem ma być pozyskanie informacji zwrotnej.

Wysyłanie i zbieranie informacji powinny zachodzić równolegle. Wówczas z punktu widzenia komunikacji marketingowej można mówić o powstaniu swego rodzaju dialogu między firmą a odbiorcami jej produktów czy usług. Komunikacja taka obejmuje przepływ informacji między podmiotami na rynku z użyciem różnych kanałów informacji. Kładzie ona nacisk na dwustronny przepływ danych. Przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje o właściwej treści, równocześnie biorąc pod uwagę opinie i oczekiwania odbiorców.

Jakie narzędzia marketingowe wykorzystać w swojej firmie?

Do zbierania i wysyłania informacji większość firm stosuje stronę internetową. To zdecydowanie najpopularniejsze narzędzie komunikacji marketingowej, które warto wykorzystać. Dane należy przekazywać regularnie i w formie atrakcyjnych treści. Informacje uzyskuje się dzięki opiniom i komentarzom. W dalszej kolejności w komunikacji internetowej używa się ulotek i reklam prasowych, a także e-maili. Informują one o marce i jej ofercie, pozwalając na przesłanie informacji zwrotnych. Popularną formą komunikacji są także social media. Publikowanie postów i reagowanie na aktywności podejmowane przez odbiorców to podstawa takich działań. Kolejnym skutecznym kanałem komunikacji pozostają gadżety firmowe. Służą one celom wizerunkowym i budowaniu relacji z klientami.

Gadżety firmowe takie jak ceramika reklamowa można zamówić na stronie https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-szklane/. Szczególnie polecane są szklane kubki z logo, które są niebanalnymi akcesoriami promującymi markę.

Jakim celom służy komunikacja marketingowa?

Komunikacja marketingowa w formie takiej jak strona internetowa, profil w social mediach czy gadżety firmowe jest integralną części strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Wykorzystuje się ją jako instrument służący realizacji określonych celów. Gadżety reklamowe, blog czy ulotki mają informować, przypominać i przekonywać. Realizacja tych celów sprowadza się do budowania odpowiedniej świadomości klienta.

W komunikacji marketingowej wykorzystuje się szereg zróżnicowanych instrumentów mających zalety i wady. Nie każdy znajdzie zastosowanie w tej samej sytuacji. Przykładowo gadżety firmowe ocieplają wizerunek przedsiębiorstwa i zwiększają świadomość marki. Z kolei strona internetowa opisuje ofertę produktów czy usług, a także pozwala na ich zamówienie. Korzystanie z konkretnego narzędzia zależy więc od zamierzonego oddziaływania na klienta.

Zintegrowana komunikacja marketingowa obejmuje dialog przedsiębiorstwa z otoczeniem rynkowym. Składa się na nią komunikacja formalna i nieformalna. Polega na wysyłaniu i zbieraniu informacji, przyjmując postać dialogu z konsumentem. W swojej firmie można wykorzystać ją na rozmaite sposoby. Popularnymi rozwiązaniami są prowadzenie stron internetowych, aktywność w social media, kolportaż plakatów i ulotek czy rozdawanie gadżetów firmowych. Każde z narzędzi komunikacji sprawdzi się w innej sytuacji. Wszystkie mają jednak służyć trzem celom: informowaniu, przypominaniu i przekonywaniu. Aby je osiągnąć, należy dopilnować płynności wymiany informacji między firmą a otoczeniem, dbając o dwustronność przekazu.

WP, źródło: Materiał Partnera / ceramika-reklamowa.com.pl
Fot. Materiał Partnera / ceramika-reklamowa.com.pl

Najnowsze ogłoszenia

W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj