Zakończona została budowa zaplecza technicznego Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Najnowocześniejsze w Polsce centrum serwisowe było jedną z atrakcji odbywającego się w Łodzi Kongresu Kolejowego.
Budowa centrum znajdującego się w pobliżu dworca Łódź Widzew trwała dwa lata. W potężnej hali serwisowej stanęły m.in.: myjnia automatyczna, stanowiska odladzania, napiaszczania, laserowe stanowisko do pomiarów zestawów, waga dla pociągów. Na terenie obiektu prowadzone będą procesy związane z bieżącym utrzymaniem, konserwacją i naprawami taboru kolejowego.
- Zaplecze to obiekt na miarę taboru, którym dysponuje ŁKA. Najnowocześniejsze w Polsce centrum serwisowe zagwarantuje odpowiednią obsługę pojazdów. Dla pasażerów to pewność, że nasze pociągi będą niezawodne i bezpieczne, a ich wnętrza estetyczne - powiedział marszałek Witold Stępień.
W konferencji zorganizowanej w związku z otwarciem zakładu uczestniczył również Christian Spichiger, prezes firmy Stadler Polska, która dostarcza pociągi dla ŁKA. Marszałkowi, w związku z otwarciem zaplecza, podarował model Flirta. - To pierwszy pociąg w nowym zapleczu - skwitował marszałek Stępień.
Hala centrum serwisowego ma 140 m długości i 40 m szerokości. Do środka prowadzą cztery tory. Na trzech będą odbywały się przeglądy i naprawy, na czwartym czyszczenie pojazdów. Dzięki własnej oczyszczalni ścieków 70 % wody pochodzącej z myjni zostanie wykorzystana powtórnie. Czas czyszczenia pociągu wyniesie około godziny.
W budynku znajdować się będzie także magazyn na części zapasowe do pociągów, warsztaty oraz pomieszczenia socjalne dla pracowników.
Generalnym wykonawcą zaplecza była firma Trakcja PRKiI S.A. Wartość inwestycji to 55 mln zł. Inwestycja została zrealizowana w ramach projektu "Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej" i została dofinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.