Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego jako lider Projektu "Rowerowe Łódzkie" przygotowanego wspólnie z 10 samorządami złożył wniosek o dofinasowanie do Konkursu Zamkniętego w ramach RPO WŁ na lata 2014 - 2020 - Poddziałanie Niskoemisyjny Transport Miejski. W projekcie uczestniczy również Miasto Sieradz.
Liderem projektu "Integracja różnych systemów transportu zbiorowego poprzez rozbudowę węzłów przesiadkowych w Województwie Łódzkim", bo tak brzmi jego pełna, formalna nazwa jest Urząd Marszałkowski, który pełni również rolę koordynatora. Partnerami samorządu wojewódzkiego są: Sieradz, Kutno, Łask, Łowicz, Łódź, Pabianice, Zduńska Wola i Zgierz. Przy przygotowywaniu Projektu współpracowała Spółka "Łódzka kolei Aglomeracyjna" sp. z o. o.
Celem Projektu jest integracja kolei z innym niskoemisyjnym środkiem transportu, jakim jest rower. W ramach Projektu utworzona zostanie sieć parkingów rowerowych przy stacjach i przystankach kolejowych, powstanie jednolity system roweru publicznego umożliwiający proste i szybkie przesiadanie się z roweru do pociągu.
Projekt zakłada utworzenie 15 parkingów rowerowych, 125 stacji rowerowych (12 i 15 stanowiskowych) oraz zakupione zostanie ponad 1000 rowerów. Przewiduje się, że dla całego systemu będzie wybrany w przetargu publicznym jeden operator. W samym Sieradzu ma powstać 12 samoobsługowych stacji rowerowych (z 12 i 15 stanowiskami) oraz jednego parkingu rowerowego. W sumie do dyspozycji sieradzan i odwiedzających miasto byłyby więc 104 rowery.
Stacje zlokalizowane miałyby być w różnych częściach Sieradza i umożliwiać nieodpłatne i płatne wypożyczanie rowerów. Realizacja Projektu przewidziana jest w latach 2017 - 2019 z tym, że: w roku 2017 pozyskane zostanie dofinansowanie i wyłoniony zostanie wykonawca, w roku 2018 przewidziana jest realizacja rzeczowa Projektu, a w roku 2019 nastąpi rozliczenie finansowe Projektu.
Wartość całkowita Projektu to ponad 17,2 mln. zł z czego koszty kwalifikowanych to ok. 14 mln. zł. a wnioskowana kwota dofinansowania z środków RPO WŁ 2014 - 2020 to 85 % tj. ok. 12 mln. zł.
Projekt zlokalizowany jest na trenie Województwa Łódzkiego w gminach i miastach leżących przy liniach kolejowych: do Sieradza, Łowicza, Kutna, Skierniewic, tam gdzie dociera Łódzka Kolej Aglomeracyjna.