Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Sieradz

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć fotogalerię

Sygnalizacja na czas

Redakcja, 05.10.2015, 10:18

Artykuł zawiera pliki dźwiękowe
Do artykułu dołączona jest fotogaleria
Czytelnicy zamieścili 13 komentarzy
13

Duże koszty, korki i zagrożenie bezpieczeństwa - to według Starostwa Powiatowego w Sieradzu argumenty przeciw założeniu czasomierzy na sygnalizacjach świetlnych na skrzyżowaniach dróg powiatowych. W Zduńskiej Woli takie rozwiązanie wprowadzono już rok temu.

← REKLAMA

O możliwość zainstalowania zegarów odliczających czas do zmiany świateł na skrzyżowaniach dróg podległych powiatowi w Sieradzu dopytywał w swojej interpelacji radny Michał Terka. Odpowiedź starostwa nie jest jednak entuzjastyczna. Robert Piątek, dyrektor PZD tłumaczy, że sieradzkie sygnalizacje trzeba by było przebudować, a to wygeneruje spore koszty, do tego "czasomierz" miałby wpłynąć na pojawienie się korków, a nawet spowodować zagrożenie bezpieczeństwa.

-Niekoniecznie liczniki czasu powodują poprawienie się bezpieczeństwa, ponieważ nadjeżdżający samochód, widząc, że te cyferki spadają już do zera, jedyne co robi to przyśpiesza, aby zdążyć przejechać. W związku z czym to tak naprawdę powoduje zagrożenie bezpieczeństwa, a nie poprawę - mówi Piątek.

Doświadczenie zduńskowolskich policjantów pokazuje jednak coś innego - sygnalizacja z "czasomierzami" uporządkowała ruch, a i wpłynęła na zmniejszenie się zdarzeń drogowych. W tym mieście liczniki czasu zaczęły działać rok temu na dwóch skrzyżowaniach: ul. Łaska - ul. Dąbrowskiego - al. Kościuszki oraz ul. Łaska - ul. Kościelna - plac Wolności, czyli w ścisłym centrum miasta.

- Pierwszy okres był trudny dla kierowców, trzeba było się do tego przyzwyczaić. Odkąd u nas wprowadzono nowe sygnalizatory każdy z użytkowników drogi wie ile ma czasu na bezpieczne opuszczenie skrzyżowania, kierowca na przejechanie, a pieszy na przejście. Można powiedzieć, że ruch został ucywilizowany - mówi inspektor Andrzej Kucharski, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KPP Zduńska Wola i jak sięga pamięcią przez ostatni rok w tym miejscu może doszło do dwóch zdarzeń.

A jakie jest Wasze zdanie na temat sygnalizacji z licznikiem czasu?

  • Sygnalizacja na czas

    Redakcja, 05.10.2015, 10:18

    Fotogaleria zawiera 5 zdjęć
    5
    Czytelnicy zamieścili 13 komentarzy
    13

Najnowsze ogłoszenia

Komentarze (13)

  • ~gość_9670 (IP: *.*.251.132), 05.10.2015, 11:00
    a jak kierowcę "łapie" pomarańczowe światło to nie przyspiesza, żeby zdążyć? Jak zwykle argumentacją są bzdury, bo po co mieć kolejny problem na głowie. A założenie liczników impulsowych to przebudowa całej sygnalizacji? No ludu ...
    +4
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_9482 (IP: *.*.201.80), 05.10.2015, 11:12
    to znów pan dyrektor Piątek się "popisał" - dawno nie słyszałem takiego steku bzdur, ostatnio chyba jakiś rok przed remontem ul. Łokietka, kiedy to p. Piątek tłumaczył, że dziurawa ulica poprawia bezpieczeństwo, bo kierowcy jeżdżą wolniej .....
    +1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • ~gość_9868 (IP: *.*.209.178), 05.10.2015, 19:59
      Takie tłumaczenie to chyba mi coś przypomina. Zdaje się, że ten pan dyrektor naoglądał się filmów Stanisława Barei, albo jeszcze żyje w tamtych czasach. Wtedy też tak pokrętnie tłumaczyli różne rzeczy. :-)
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
  • ~gość_9807 (IP: *.*.65.113), 05.10.2015, 12:00
    BZDURA !!!!! są bardzo pomocne
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_9863 (IP: *.*.0.2, 87), 05.10.2015, 12:06
    pochodzę z Sieradza, mieszkam w Opolu - tutaj czasomierzy jest sporo (i raczej ciągle ich przybywa) i się sprawdzają - nie tylko wg mieszkańców, ale również wg władz, policji itd.
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_9864 (IP: *.*.254.211), 05.10.2015, 12:53
    płacę podatki a więc zadam tego by zamontowali takie czasomierze, to bardzo przydatna rzecz dla większości kierujących...a szczególnie w S-dzu gdzie jest dużo "L"ek...płacę żądam i tyle w temacie
    +2
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_9796 (IP: *.*.234.35), 05.10.2015, 13:15
    1 czasomierz zabiera premię uznaniową pracownikowi starostwa, więc po co sprawnie bezpiecznie i komfortowo jeździć po Sieradzu jak można dorzucić się "jednemu" do kieszeni
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_9824 (IP: *.*.87.13), 05.10.2015, 14:00
    starostwo na stos!
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_9867 (IP: *.*.139.28), 05.10.2015, 19:08
    Pan Piątek to mówi logicznie tylko w piątek kiedy wekeend się zaczyna.
    +1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_9870 (IP: *.*.87.77), 05.10.2015, 21:05
    Jestem za, jeżdżę przez Zduńską do szkoły (autem również) i naprawdę sprawdza się to, zwłaszcza jak ktoś nie zna miasta to wie, że np może ściągnąć nogę ze sprzęgła, wrzucić na luz a gdy pojawia się już 5 sekund do zielonego to wrzucić na 1 i ruszyć bez opóźniania :)
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_9882 (IP: *.*.24.50), 07.10.2015, 09:59
    Wyjaśnijmy sobie jasno, że są tylko dwie przyczyny braku takich sygnalizatorów w Sieradzu. Koszty i niechęć pana Piątka do jakichkolwiek inicjatyw wymagających pracy. Finanse to problem do rozwiązania, można to rozpisać na wiele lat i stopniowo modernizować kolejne skrzyżowania. Ale gdy się nic nie chce robić....
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_9843 (IP: *.*.136.220), 07.10.2015, 12:43
    Nie, nie i jeszcze raz nie! Jestem przeciwna temu systemowi. Licze, że nigdy to nie dotrze do Sieradza, najlepszym rozwiązaniem jest sygnalizacja inteligentna, taka jak na skrzyżowaniu Żwirki Wigury z Toruńską i Warcką tego moim zdaniem powinno być więcej w Sieradzu.
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • ~gość_9885 (IP: *.*.162.86), 07.10.2015, 19:27
      widac ze kierowca napisał. Taka sygnalizacja poza ul. Kościuszki jest w całym Sieradzu. Podejrzewam ze gdyby była sygnalizacja z podanym czasem nie doszłoby w sobotę do śmiertelnego wypadku na przejściu.
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
~ Użytkownik niezarejestrowany [zarejestruj się w 30 sekund]
Wszystkie komentarze umieszczone pod informacjami prasowymi w portalu Sieradz.com.pl nie są moderowane w czasie rzeczywistym, nie są więc weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać bezpośrednio do Wydawcy portalu.
Dodając komentarz na niniejszej stronie internetowej, autor tego komentarza oświadcza, że rozumie i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo Wydawcy portalu Sieradz.com.pl do usunięcia lub modyfikacji wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez Wydawcę portalu Sieradz.com.pl. Autor tego komentarza oświadcza również, że rozumie i akceptuje Regulamin portalu Sieradz.com.pl.
dodaj komentarz
W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj