Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Sieradz

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć fotogalerię

Mieszkańcy Warszawskiej protestują

Redakcja, 19.07.2014, 11:05

Artykuł zawiera pliki dźwiękowe
Do artykułu dołączona jest fotogaleria
Czytelnicy zamieścili 31 komentarzy
31

Mieszkańcy ulicy Warszawskiej w Sieradzu przed rozpoczęciem gali 6. Sieradz Open Hair Festival protestowali niezadowoleni z rewitalizacji ich ulicy.

← REKLAMA

Po zmianach organizacji ruchu na starówce, według mieszkańców, ruch aut na ulicy Warszawskiej zwiększył się kilkukrotnie. Dodatkowo fatalnie wykonana i zmieniona nawierzchnia ulicy na kostkę granitową, która jest nierówna, powoduje, że drgania wywołane przejazdem samochodów odbijają się na ścianach, które pękają. Po interwencjach na ulicy wykonano próg zwalniający, ale jak mówią mieszkańcy - to niewiele pomogło.

- Nie możemy spać po nocach, nie możemy oglądać telewizji, normalnie rozmawiać. Nie da się przez ogromny hałas - mówi Izabela Glapińska.

- Po wielu miesiącach prób, pismach wysłanych do urzędu miasta, starostwa, policji nie doczekaliśmy się pomocy. Zdecydowaliśmy się więc na taką formę protestu, bo uważamy, że wyjście nas, mieszkańców, na ulicę może coś wskórać - wyraża nadzieję Michał Piotrowicz.

W czasie rozpoczynającej się w piątek gali Open Hair Festival mieszkańcy przeszli z ulicy Warszawskiej pod plac przed teatrem, gdzie skandowali okrzyki, aby z ulicy Warszawskiej zrobiono deptak, podobnie jak z ulicy Kościuszki.

- To jest jeden z wielu przejawów niezadowolenia mieszkańców. Trudno się dziwić, jeżeli im to przeszkadza. Myślę jednak, że w większości mieszkańcy odczuwają pozytywne zmiany - mówi prezydent Sieradza Jacek Walczak.

Prezydentowi jednak nie podoba się sposób wyrażania swojego niezadowolenia przez mieszkańców. Tłumaczy też, że to powiat sieradzki jest współinwestorem i właścicielem tej drogi.

- Ciekawe, czy mieszkańcy przerywają również staroście powiatu sieradzkiego jego własne imprezy, bo to nie prezydent odpowiada za tę drogę. Chciałem przejąć tę drogę, starosta się temu sprzeciwił, nie mogę więc odpowiadać za całość. Natomiast jestem pomysłodawcą całej rewitalizacji i będę za to odpowiadał. Nie ma innej możliwości, żeby przyciągnąć turystów i mieszkańców na Rynek, a z drugiej strony pozamykać wszystko i potraktować to jako lądowisko dla helikopterów. Starówka też nie może być wyasfaltowana - uważa Jacek Walczak.

Prezydent dodaje, że gdy zostanie wyremontowana ul. Zamkowa, część ruchu na pewno przeniesie się właśnie tam.

Zobacz także: Gala Open Hair Festival 2014 oraz Próg zwalniający na starówce

Najnowsze ogłoszenia

Komentarze (31)

  • ~gość_6089 (IP: *.*.167.49), 19.07.2014, 11:18
    Panie Piotrowicz, nie pluj pan na ręce, które panu pieniądz dają!!! Tylko w tym roku spółka miejska MOSIR dała panu ponad 40 tys. zł za zakupy u pana sprzętu sportowego. Nie boi się Pan straty takiego klienta???
    +1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • ~gość_6022 (IP: *.*.106.227), 20.07.2014, 18:35
      Pomówienie
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
    • ~gość_5510 (IP: *.*.87.66), 20.07.2014, 18:54
      Bardzo smutny post.
      Władzuchna zakłada ,ze każdego da się tanio kupić.
      Zreszt a tanio czy drogo - KUPIĆ
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
    • ~gość_5854 (IP: *.*.69.41), 22.07.2014, 09:08
      Czysty szantaż. Mafijne nawyki rządu PO
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
    • ~gość_5854 (IP: *.*.69.41), 22.07.2014, 09:10
      Szantaż ?
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
    • ~gość_6389 (IP: *.*..), 29.08.2014, 10:18
      Coś się tobie pomyliło więc sprostowanie.
      Spółka miejska nikomu i niczego nie daje, a zakupuje - jak napisałeś - towar lub usługi.
      To istotna różnica, a problem hałasu i popękanych domów to inna bajka
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6091 (IP: *.*.87.13), 19.07.2014, 11:36
    Panie Prezydencie to Pan przygotował projekt rewitalizacji. Z tego co wiem chciał Pan przejąć ulice od powiatu po rewitalizacji ale bez kredytu który to powiat musiał by spłacać,a Pan by trąbił że sam wszystko zrobił. Żyć nie umierać! Powiat zrobił wszystkie główne ulice(Armii Krajowej,Grunwaldzką. Broniewskiego,Targową,Krakowskie Przedmieście,Zajęczą ,Aleję Pokoju,Piłsudskiego, Leszka Czarnego Wyzwolenia..Województwo 1Maja a Pan co ? Open Herr?
    +4
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6092 (IP: *.*.69.208), 19.07.2014, 13:19
    Szkoda, że nie wiedziałam wcześniej o proteście, z chęcią bym się przyłączyła. Niedługo cały Sieradz zakostkują i trzeba będzie się przesiąść na bryczki bo inaczej nie da się poruszać. To miasto się cofa do średniowiecza, tylko zamku dla rządzących jeszcze brak...
    +2
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6093 (IP: *.*.52.107), 19.07.2014, 13:21
    Nasz kochany prezydent miasta ma tylko jeden cel przed sobą - wygrać kolejne wybory! Ważne dla niego jest tylko Open Hear i rewitalizacja Rynku. Reszta? Reszta jest milczeniem. Popieram mieszkańców Warszawskiej. Nie po drodze Panu Panie Walczak z Sieradzanami... nie po drodze...
    +2
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6094 (IP: *.*.19.213), 19.07.2014, 14:01
    A ,mnie się teraz sieradzki rynek bardzo podoba. Kiedy się tutaj przeprowadziłam kilka lat temu wspominałam tylko jak wyglądają starówki w innych miastach. nasza była fatalna i wszyscy narzekali. Teraz jest bardzo ładna i tylko część ludzi narzeka. Nie dogodzi się Wam!!!! Najlepiej żeby dać Wam apartamenty w cudownym miejscu, gdzie cisza i spokój a i jeszcze żeby to było najlepsze centrum miasta... i wtedy i tak pewnie źle by Wam było...
    +1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • Zobacz profil użytkownika mirosław
      mirosław, 19.07.2014, 19:16
      Popieram Pana opinię!!! Mieszkam w Sieradzu prawie 70 lat i nareszcie Starówka jest podobna do innych tego typu dzielnic w Starych miastach Polski. Mieszkańcy naszej Starówki zawsze byli niezadowoleni i nigdy im sie nie podobała żadna rewitalizacja. Najlepiej pasował by im czarny kruszacy się asfalt.
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
    • ~gość_6022 (IP: *.*.106.227), 20.07.2014, 02:44
      a w jakich innych miastach widzialas reeiwaliazcjie ?
      +2
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
    • ~gość_6105 (IP: *.*.30.231), 20.07.2014, 10:55
      To kurwa przeprowadź się na Warszawską i pomieszkaj jakiś czas to potem zobaczymy czy będziesz tak samo gadać !!!
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
    • ~gość_5510 (IP: *.*.87.66), 20.07.2014, 18:59
      W Sieradzu nie ma starówki!

      zapamietajcie sobie raz na zawsze

      starówkę trzeba dopiero zaprojektować i wybudować - oczami wyobraźni już widzę rynek Nowego Miasta.
      Nawet bezpłatie doradzą JW gdzie budować - wyburzyć gim nr 2 i teren jak znalazł..
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6095 (IP: *.*.78.2), 19.07.2014, 14:10
    Do gość_6089: co ma piernik do wiatraka? Co ma MOSIR do kostki i rewitalizacji? Jak mylisz pojęcia to sie nie wypowiadaj publicznie.
    Popieram protest tych ludzi choć na Warszawskiej nie mieszkam, a deptak moim zdaniem to fajna sprawa- rynek jeszcze bardziej rozkwitnie, bedzie więcej miejsc do posiedzenia.
    Wystarczy zmienić organizację ruchu.
    Ps: to nie jest protest Pana Piotrowicza tylko wszystkich mieszkańców, z których prawie każdy wysłał swojego przedstawiciela na maifestację.
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6096 (IP: *.*.87.66), 19.07.2014, 15:00
    za to wykonanie tego granitu to powinni płacić odszkodowania bo na dominikańskiej jest położone i jedzie sie jak po normalnej drodze
    +1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6097 (IP: *.*.137.205), 19.07.2014, 15:58
    Panie Piotrowicz wstyd mi Pan że ma Pan tak krótką pamięć , jak Warta Sieradz z pseudo Prezesem Panem Piotrem H. dostawała kasę z miasta, to Pan klepał się z Prezydentem Walczakiem . Jak Warta Sieradz JR wydzieliła się że struktur Warty Sieradz i już nie kupują to jest źle ( był taki okres że Piotr H chciał zmusić drużyny do zakupu u Pana ale się to mi nie udało , tylko co to za szmaty do sprzętem sportowym to nie można nazwać .

    p.s
    jak nie ma się Klientów to nie kasy ,i wtedy przychodzą różne pomysły nieraz głupie .
    -1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • ~gość_6022 (IP: *.*.106.227), 20.07.2014, 18:26
      mija się Pan z prawdą...Warta Sieradz kupowała i kupuje cały czas. Podobnie jak Warta Sieradz Junior :) Zachęcam do sprawdzenia u źródła a nie pisanie bzdur.
      Z jednym się zgadzam nie dziwię się że Panu wstyd.
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6097 (IP: *.*.137.205), 19.07.2014, 16:03
    Panie Piotrowski proszę napisać i przyznać się, że Pan rozpoczął kampanie wyborczą i z całym przekonanie według mnie , będzie Pan najgorszym kandydatem . Oddam wszystkim tylko przeciwko Panu .
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • ~gość_6095 (IP: *.*.78.2), 19.07.2014, 18:19
      Gościu 6097: widzę, że tak dobrze znasz się na polityce, na kampaniach, na szaradach- to może jeszcze poznaj nazwiska ludzi, o których piszesz- no chyba, ze ktoś Ci kazał pisać i nie bardzo wiesz o czym, albo masz dyskleksję (to zwracam honor). Jakbys poczytał inne komenty to wiedziałbyś, ze człowiek nazywa się Piotrowicz...
      A jeśli uwząsz, ze kampanię wyborczą prowadzi się protestami, to gratuluję wyobraźni :D
      -1
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
    • ~gość_6022 (IP: *.*.106.227), 20.07.2014, 18:38
      piłeś nie pisz
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6024 (IP: *.*.36.218), 19.07.2014, 16:03
    Co ma Reymonta do tej całej kostki, ja się pytam?
    Rewitalizacja dobra rzecz, ale czemu tej kosteczki nie mogli zrobić takiej, żeby dało się nawet na desce po niej jeździć?
    Hałas i wstrząsy by były minimalne, a przy okazji to by lepiej wyglądało i łatwiej by było utrzymać w czystości, niż tzw. "kocie łby", które były dobre w ciemnej ery (czyt. średniowiecza).
    Kogo to jest droga? Jak jest w "starym centrum" Sieradza to chyba logiczne, że powinna być miasta, a nie powiatu...
    Pana Walczaka impreza - wiadomo, że jego, a nie Sieradza czy Sieradzan.
    Kiedyś (bardzo niedawno), jak jeszcze Open Hair nie było, to dni Sieradza potrafiły wyglądać i zapraszać ciekawych ludzi, a teraz wszystko jest dodatkiem, a OH jest główną imprezą.

    PS. Miasto by miało turystów, gdyby było takim Uniejowem czy coś, a nie tworem jaki jest. OH jest imprezą, a nie sezonowym czy całoroczną atrakcją jak "miejscowości TURYSTYCZNE".
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6095 (IP: *.*.78.2), 19.07.2014, 18:13
    Ludzie zapominają, że to nie jest protest tylko jednej osoby. Z niektórych komentujących wychodzi zawiść ikompleksy...
    Ja chcę deptaku choc na starówce nie mieszkam. Autem ciężko się tam poruszać bo zawieszenie przeżywa katorgę- wolę jechać lepszą drogą i mam nadzieję, że taką wyznaczą.
    A mieszkańcom nie dziwię się, że wyszli na ulice bo jeśłi pisali do Przeydenta pisma, pisali do starosty i jeden przerzucał odpowiedzialność na drugiego to co ci ludzie mieli zrobić? Patrzeć jak ich ojcowizny z dziada pradziada marnieją?
    Manifstacja była kulturalna- jakby chcieli to mogliby narobić szumu, a zachowali się z klasą!
    +1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_5555 (IP: *.*.65.103), 20.07.2014, 00:48
    Czyżby to była zagrywka polityczna ?? A odkąd pamiętam to ściany na tej ulicy pękały, a na innych ulicach też jest bruk i tam jakoś sobie radzą, może i też im to przeszkadza ale to rozumieją i respektują . SIERADZKI KOŁTUNIZM . Sieradzanin
    -2
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6022 (IP: *.*.106.227), 20.07.2014, 18:37
    Prezydent jak sam powiedział jest pomysłodawcą i liderem projektu rewitalizacji dlatego ponosi odpowiedzialność za efekt. Niech sam nakłania swojego partnera a nie mówi ludziom że mają chodzić do starostwa.
    +1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_5854 (IP: *.*.69.41), 22.07.2014, 09:06
    Poprzemy następnego prezydenta pod warunkiem, że zaasfaltuje te bryły granitowe, którymi wyłożono ul. Warszawską. Higroskopijność tej nawierzchni powoduje podmakanie budynków. W piwnicach pojawia się woda już po niewielkich opadach.
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_4375 (IP: *.*.94.15), 26.07.2014, 12:23
    Na początku sobie jak jechałem autem to myślałem nierówna ta kostka autem trzęsie pewnie zawieszenie się będzie psuło ale z drugiej strony to przecież na trasie jadę 120km/h wpadają mi koła w dziury łaty takie same nierówności i przy 120km/h mi kół nie urywa więc to jest niemożliwe żeby się auto psuło na takiej kostce jadąc 20km/h chyba że się jeździ zabytkiem który sam w sobie zagraża ruchowi drogowemu. Wydaje mi się że z waszymi budynkami jest tak samo stare tynki lub źle wykonane i odlatują od niewielkich wibracji bo mi nic nie pęka a mieszkam też przy tej kostce w kamienicy starej jak świat i nic nie pęka od tych wibracji. Stare pęknięcia się nie powiększają chyba że to się zmieni za 10lat ale wątpię.
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6189 (IP: *.*.176.162), 29.07.2014, 13:58
    Ja mieszkam na ul Warszawskiej od 5 lat. Owszem rynek wygląda ok, ale po co ta cholerna kostka. Mam propozycję do Pana prezydenta Jacka Walczaka. Od swojego domu tak przez jakies dwa kilometry proszę położyć sobie taką kostkę i zobaczy Pan jak super się wtedy jedzie autem. Mieszkańcy tej ulicy żeby wjechać i wyjechać muszą całą tą drogę pare razy dziennie pokonać i nie każdego stac na naprawę aut bo zawieszenie i amortyzacja samochodu siada. Więc jak Pam ma kierowce podczas pracy i auto naprawiane na koszt państwa to proszę sobie pod domem to założyć. Co mają powiedzieć matki z dziećmi które idą z wózkiem zanim wyjdzie z końca Warszawskiej i dojdzie do ul Kościuszki też pare razy dziennie to dziecko jest tak wytrząśniete w tym wózku że szok. Dlaczego nie móżna było założyć takiej kośtki jak przy teatrze??? Ta nie jest ani ładna ani praktyczna. Porażka wogóle starówka ok przecież można było inną kostkę założyć anie takie kamienie okropne!!!!
    -2
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6204 (IP: *.*.25.250), 30.07.2014, 22:30
    niech mądry który te kociełby zatwierdził niech sobie przed domem i na podwurku położy i zobaczymy jaki bedzie szczęśliwy to jest ni hu hu niepraktyczne nogi możnz połamać a zawieszenie rozwalić momęt chyba że się jeżdzi 5 na godz poronony pomysł tam to jest jedno kolesiostwo i kasa wyżucona w błoto jak z tym zegarem słoneczny postawionym w cieniu
    0
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
  • ~gość_6242 (IP: *.*.131.193), 05.08.2014, 02:35
    Kpina, kpina i jeszcze raz kpina, wqrwia mnie już to sran.. żalem i temat warszawskiej której mieszkańcem kiedyś bylem i dobrze pamietam czasy piwiarni 8 0 c która ośrodkiem kultury raczej nie była i nie raz cisze nocną zakłócała, a teraz nagle hałas przeszkadza i kamienice sie sypią. Budynki na warszawskiej mają juz swoje lata i na miejscu mieszkańców cieszyłbym sie że jeszcze stoją... Co do progu zwalniającego szpece to sam Pan Piotrowicz domagał sie jego budowy wiec mógł go też zaprojektować bo na obecny próg jeśli miałby wpływ ruch kołowy po którym powstałyby koleiny, a nie wyglądałby tak jak teraz!
    +1
    Jestem przeciw!
    Jestem za!
    Zgłoś do moderacji
    • ~gość_6333 (IP: *.*.64.18), 20.08.2014, 21:13
      prawdę godocie...
      0
      Jestem przeciw!
      Jestem za!
      Zgłoś do moderacji
~ Użytkownik niezarejestrowany [zarejestruj się w 30 sekund]
Wszystkie komentarze umieszczone pod informacjami prasowymi w portalu Sieradz.com.pl nie są moderowane w czasie rzeczywistym, nie są więc weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać bezpośrednio do Wydawcy portalu.
Dodając komentarz na niniejszej stronie internetowej, autor tego komentarza oświadcza, że rozumie i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo Wydawcy portalu Sieradz.com.pl do usunięcia lub modyfikacji wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez Wydawcę portalu Sieradz.com.pl. Autor tego komentarza oświadcza również, że rozumie i akceptuje Regulamin portalu Sieradz.com.pl.
dodaj komentarz
W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj