7 kwietnia 2017 roku nastąpiło oficjalne otwarcie sali do integracji sensorycznej w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 8 w Sieradzu. Było to możliwe dzięki środkom finansowym pochodzącym z projektu unijnego "Równamy do najlepszych" z których zakupiono specjalistyczne wyposażenie.
Honorowym gościem przecinającym wstęgę, która symbolicznie zapoczątkowała funkcjonowanie sali był Prezydent Miasta Sieradza Paweł Osiewała i dyrektor szkoły Renata Sobczak. Misją Szkoły Podstawowej Integracyjnej nr 8 w Sieradzu jest stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju wszystkim uczniom na miarę ich potrzeb i możliwości. Dzięki współpracy i konsekwentnemu działaniu udało się otworzyć salę do terapii integracji sensorycznej .
W trakcie otwarcia specjalistka z zakresu terapii integracji sensorycznej w krótkim wystąpieniu wyjaśniła na czym polega terapia, oraz jakie są symptomy zaburzonych procesów integracji sensorycznej. Terapia skierowana jest dla dzieci, doświadczających trudności w szkole, dzieci z grupy ryzyka "dysleksji", nadpobudliwych, nadruchliwych, ale także dla dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, niedowidzących oraz niepełnosprawnych intelektualnie. Takie dzieci są wśród nas i one najbardziej potrzebują specjalistycznego wsparcia, aby mogły lepiej funkcjonować w otaczającym ich świecie. Świat tych dzieci i funkcjonowanie w nim jest dużo trudniejszy dla tych dzieci, czasami bardziej chaotyczny, hałaśliwy, nieuporządkowany, a wszystko przez zaburzone przetwarzanie sensoryczne. Wynika to z odmiennego odbioru i interpretacji przez mózg dziecka informacji zmysłowych. Terapia SI poprawia funkcjonowanie centralnego układu nerwowego dziecka i wpływa na zmianę jego zachowania w sferze motorycznej, emocjonalnej oraz poprawia umiejętności językowe i poznawcze, a przede wszystkim wpływa na lepszą efektywność uczenia się przez dziecko.
Mamy nadzieję, że przy świetnie wyposażonej sali, współpracy z rodzicami, pracy i zaangażowaniu certyfikowanych terapeutów, który świadomi deficytów dziecka ustalą specjalny zestaw tzw. zabaw ruchowych, dzieci będą miały szanse wyrównać braki w obrębie poszczególnych narządów zmysłu.
Realizowany projekt pozwala całemu zespołowi nauczycieli pracujących w SPI nr 8 w Sieradzu nabywać nowe umiejętności szkoląc się u najlepszych w różnych ośrodkach i uczelniach w Polsce. Poznajemy skuteczne metody pracy i wykorzystujemy je w pracy z dzieci zdolnymi i mającymi deficyty rozwojowe.