Sieradz

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Edukacja

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć powiększenie

Sala integracji sensorycznej

Redakcja, 10.04.2017, 22:46

7 kwietnia 2017 roku nastąpiło oficjalne otwarcie sali do integracji sensorycznej w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 8 w Sieradzu. Było to możliwe dzięki środkom finansowym pochodzącym z projektu unijnego "Równamy do najlepszych" z których zakupiono specjalistyczne wyposażenie.

← REKLAMA

Honorowym gościem przecinającym wstęgę, która symbolicznie zapoczątkowała funkcjonowanie sali był Prezydent Miasta Sieradza Paweł Osiewała i dyrektor szkoły Renata Sobczak. Misją Szkoły Podstawowej Integracyjnej nr 8 w Sieradzu jest stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju wszystkim uczniom na miarę ich potrzeb i możliwości. Dzięki współpracy i konsekwentnemu działaniu udało się otworzyć salę do terapii integracji sensorycznej .


W trakcie otwarcia specjalistka z zakresu terapii integracji sensorycznej w krótkim wystąpieniu wyjaśniła na czym polega terapia, oraz jakie są symptomy zaburzonych procesów integracji sensorycznej. Terapia skierowana jest dla dzieci, doświadczających trudności w szkole, dzieci z grupy ryzyka "dysleksji", nadpobudliwych, nadruchliwych, ale także dla dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, niedowidzących oraz niepełnosprawnych intelektualnie. Takie dzieci są wśród nas i one najbardziej potrzebują specjalistycznego wsparcia, aby mogły lepiej funkcjonować w otaczającym ich świecie. Świat tych dzieci i funkcjonowanie w nim jest dużo trudniejszy dla tych dzieci, czasami bardziej chaotyczny, hałaśliwy, nieuporządkowany, a wszystko przez zaburzone przetwarzanie sensoryczne. Wynika to z odmiennego odbioru i interpretacji przez mózg dziecka informacji zmysłowych. Terapia SI poprawia funkcjonowanie centralnego układu nerwowego dziecka i wpływa na zmianę jego zachowania w sferze motorycznej, emocjonalnej oraz poprawia umiejętności językowe i poznawcze, a przede wszystkim wpływa na lepszą efektywność uczenia się przez dziecko.


Mamy nadzieję, że przy świetnie wyposażonej sali, współpracy z rodzicami, pracy i zaangażowaniu certyfikowanych terapeutów, który świadomi deficytów dziecka ustalą specjalny zestaw tzw. zabaw ruchowych, dzieci będą miały szanse wyrównać braki w obrębie poszczególnych narządów zmysłu.
Realizowany projekt pozwala całemu zespołowi nauczycieli pracujących w SPI nr 8 w Sieradzu nabywać nowe umiejętności szkoląc się u najlepszych w różnych ośrodkach i uczelniach w Polsce. Poznajemy skuteczne metody pracy i wykorzystujemy je w pracy z dzieci zdolnymi i mającymi deficyty rozwojowe.

Fot. UM Sieradz

Najnowsze ogłoszenia

Komentarze (0)

  • Dodaj komentarz jako pierwszy!
~ Użytkownik niezarejestrowany [zarejestruj się w 30 sekund]
Wszystkie komentarze umieszczone pod informacjami prasowymi w portalu Sieradz.com.pl nie są moderowane w czasie rzeczywistym, nie są więc weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać bezpośrednio do Wydawcy portalu.
Dodając komentarz na niniejszej stronie internetowej, autor tego komentarza oświadcza, że rozumie i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo Wydawcy portalu Sieradz.com.pl do usunięcia lub modyfikacji wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez Wydawcę portalu Sieradz.com.pl. Autor tego komentarza oświadcza również, że rozumie i akceptuje Regulamin portalu Sieradz.com.pl.
dodaj komentarz
W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Sieradz.com.pl
zamknij
okanuluj